virrma Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Vi (snappa på snart 9 og jeg) har tenkt oss på skitur en ukes tid rundt nyttår. Jeg går med pulk og vi planlegger hovedsakelig å bo i telt. Dagsetappene blir erfaringsmessig korte på denne tiden av året, og vi skal ikke stresse. Nå funderer jeg veldig på hvor vi skal dra. Jeg har studert snøkartet på SeNorge og yr.no for å finne brukbart skiføre og ikke alt for mye vind. Ideelt sett vil vi gjerne gå i et område hvor vi kan gå både over og under tregrensen, særlig hvis det blir mye vind. Det er fint hvis det er mulighet til å ta en natt eller to på en hytte eller koie. Såvidt jeg kan se er Gausdal Vestfjell et brukbart alternativ. Er det noen som vet om snøforholdene der faktisk er brukbare? Eller har andre gode forslag til oss? Vi bor i Oslo, men kan godt kjøre en del timer for å få gode forhold til en ukestur. Maks fem timer, kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virrma Skrevet 26. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2015 Er det ingen som har noe informasjon de kan tenke seg å dele, altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whistler Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Randsonene rundt Hardangervidda har muligheter. F.eks. Dagali eller Haukeli? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjellrypa Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Denne rapporten sier jo litt om forholdene deromkring: http://heltsykt.no/juleturen-2015/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virrma Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 Det ble Gausdal Vestfjell. Fine dager, men ganske tvilsomt skiføre. Ja, ja. Vi kom oss da fram. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.