Gå til innhold
  • Bli medlem

Testtur av tommetrix og en utrent kropp

Tom42

Anbefalte innlegg

Annonse

Her er vi nesten i samme båt, godt voksne, med Achillesproblemer og ønske omgå få komme på tur. 

Mine leger, joda jeg spurte flere..., var og ganske klare på jeg måtte ta det med ro. Dette var i april, og jeg sliter fortsatt - fordi jeg selvsagt ikke lytter til gode råd. 

Hør på legene, og ikke følg mitt eksempel. Langsomt........

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, REJOHN skrev:

Her er vi nesten i samme båt, godt voksne, med Achillesproblemer og ønske omgå få komme på tur. 

Mine leger, joda jeg spurte flere..., var og ganske klare på jeg måtte ta det med ro. Dette var i april, og jeg sliter fortsatt - fordi jeg selvsagt ikke lytter til gode råd. 

Ja, jeg hører på legene jeg også, men alt har en grense.   I mange år brukte jeg en sko fra Ecco, Goretex og laget av Yakskinn.  Sammen med gamasjer funket det ganske bra.  Kanskje jeg skal ta dem i bruk igjen, inngåtte som de er. 

Men både du og jeg har også en kamp mot tiden, så det får stå til.  Vi får leve mens vi kan, og heller kjøpe noe knask på apoteket..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎13‎.‎12‎.‎2015 at 8.53, REJOHN skrev:

Tom42 kommenterte

Ja, jeg hører på legene jeg også, men alt har en grense.   I mange år brukte jeg en sko fra Ecco med goretex og laget av Yakskinn.  Sammen med gamasjer funket det ganske bra.  Kanskje jeg skal ta dem i bruk igjen, inngåtte som de er. 

Men både du og jeg har også en kamp mot tiden, så det får stå til.  Vi får leve mens vi kan, og heller kjøpe noe knask på apoteket..

--------------------------------

Har sakset denne:

"Han gikk alltid med gummistøvler når det regnet

To ganger om dagen pusset han tennene med en internasjonalt anerkjent tannpasta.

Doktoren undersøkte han to ganger i året

Han sov med vinduene åpne og sørget daglig for å spise frike og sunne grønnsaker

Han spilte tennis, men overdrev aldri

Han passet på at han fikk nok søvn - minst åtte timer om natten

Han hverken røkte eller drakk alkohol. og han ble aldri sint.

Hver dag hadde han morgengymnastikk og hadde et håp om å bli 100 år.

--------------------

Han skal begraves på onsdag - håpet om de hundre brast med god margin

Før han døde ble han behandlet av åtte spesialister og rundt ham sto bokser med helsedrikker og antiseptiske medisiner.

Men han gjorde en feil - han levde ikke"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tom 42 skrev:

Den ‎13‎.‎12‎.‎2015 at 8.53, REJOHN skrev:

Tom42 kommenterte

Ja, jeg hører på legene jeg også, men alt har en grense.   I mange år brukte jeg en sko fra Ecco med goretex og laget av Yakskinn.  Sammen med gamasjer funket det ganske bra.  Kanskje jeg skal ta dem i bruk igjen, inngåtte som de er. 

--------------------------------

Har sakset denne:

"Han gikk alltid med gummistøvler når det regnet

To ganger om dagen pusset han tennene med en internasjonalt anerkjent tannpasta.

Doktoren undersøkte han to ganger i året

Han sov med vinduene åpne og sørget daglig for å spise frike og sunne grønnsaker

Han spilte tennis, men overdrev aldri

Han passet på at han fikk nok søvn - minst åtte timer om natten

Han hverken røkte eller drakk alkohol. og han ble aldri sint.

Hver dag hadde han morgengymnastikk og hadde et håp om å bli 100 år.

--------------------

Han skal begraves på onsdag - håpet om de hundre brast med god margin

Før han døde ble han behandlet av åtte spesialister og rundt ham sto bokser med helsedrikker og antiseptiske medisiner.

Men han gjorde en feil - han levde ikke"!

Mye av det du siterer passer på meg....

Jeg må nok innrømme at jeg er blitt mye mer forsiktig etter som årene går. Det hindrer ikke alene turer og forsåvidt friluftslivet.

men, som deg, jeg ønsker å leve best mulig lengst mulig. Foreløpig betyr det flest mulig turer i heia....

Men en av mine kjepphester (og jeg rir mange) gjelder mat. Jeg tenker aldri på om maten er "sunn"eller "farlig". Mat er mat, og det er de som eventuelt spiser feil som er "usunne". 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.