Populært innlegg +Tom42 Skrevet 12. desember 2015 Populært innlegg Del Skrevet 12. desember 2015 Endelig skulle jeg på tur igjen. Sist jeg var av gårde var ca 15 august, hvor jrg vaklet de siste kilometerne med en skadd Akilles. Etter Mr og sykehusdbesøk, og en kirurgs kostbare pekefinger faretruende nær min nese, og med worst case trusler, hadde jeg ikke noe valg. I lang tid fikk jeg ikke ta lengre turer enn til Fjellforum. Men siden det var en stund siden jeg kastet krykkene tenkte jeg - nå dra jeg. Et lite skjær i sjøen er at legen min lurer på at jeg har en skjult lungebetennelse, men jeg måtte jo teste min nyeste kreasjon "lett feltovn" Og så var jeg på vei, men det var totalt chrash mellom ønske og en utrent kropp. Jeg må visst lære meg at jeg ikke er 72 lenger. Første dag gikk jeg ikke lenger enn til en gamme hvor jeg slo meg til for natten, men neste dag skulle det skje. Og igjen var jeg på vei, og hadde tenkt meg et sted hvor jeg skulle ha "en natt ved bålet". Vel, det gikk ikke som jeg hadde tenkt, godt å ha en hodelykt å skylde på, men jeg kom skikkelig ute av kurs. og da jeg samtidig måtte hvile for hver 50 meter, så slo jeg leir. Så var det frem med sagen og ut å sanke brensel for natten. Og da det etter hvert, alt er relativt, brant tilfredsstillende var turen kommet til mat. Og da var det ordentlig deilig å ta frem feltovnen. Etter tredve sekunder var den klar og hadde jeg vært en større løgner selv til sportsfisker å være, for jeg hadde jeg tenkt å skrive at snart flammet bålet opp, men sannheten var at også løgnen har en grense. Jeg tilstår, jeg monterte gassbrenneren, og den også fungerte meget tilfredsstillende. Nå skulle jeg selvfølgelig tatt skrytebilder, men å ta frem fotoapparatet -----, jeg skal gjøre det neste gang. Men uansett en tur som ikke stod i forhold til kondisen, gledet jeg meg likevel. Jeg kom meg på tur, jeg fungerte sånn nogenlunde tross dårlig trening, utstyret fungerte, det var deilig å ligge ute. Deilig er vel et for svakt uttrykk; så jeg opp, så jeg inn i den stjernehimmelen, og til venstre et livskraftig bål. Og så sov jeg jo litt inni mellom. Og nå etter å ha blitt ønsket velkommen hjem med et smil, roast beef og te, har jeg allerede begynt å planlegge neste tur, men først skal jeg ta noen turer i pensjonistløypa. 11 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REJOHN Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Her er vi nesten i samme båt, godt voksne, med Achillesproblemer og ønske omgå få komme på tur. Mine leger, joda jeg spurte flere..., var og ganske klare på jeg måtte ta det med ro. Dette var i april, og jeg sliter fortsatt - fordi jeg selvsagt ikke lytter til gode råd. Hør på legene, og ikke følg mitt eksempel. Langsomt........ 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Tom42 Skrevet 13. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2015 4 minutter siden, REJOHN skrev: Her er vi nesten i samme båt, godt voksne, med Achillesproblemer og ønske omgå få komme på tur. Mine leger, joda jeg spurte flere..., var og ganske klare på jeg måtte ta det med ro. Dette var i april, og jeg sliter fortsatt - fordi jeg selvsagt ikke lytter til gode råd. Hør på legene, og ikke følg mitt eksempel. Langsomt........ Ja, jeg hører på legene jeg også, men alt har en grense. I mange år brukte jeg en sko fra Ecco, Goretex og laget av Yakskinn. Sammen med gamasjer funket det ganske bra. Kanskje jeg skal ta dem i bruk igjen, inngåtte som de er. Men både du og jeg har også en kamp mot tiden, så det får stå til. Vi får leve mens vi kan, og heller kjøpe noe knask på apoteket.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Tom42 Skrevet 15. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2015 Den 13.12.2015 at 8.53, REJOHN skrev: Her er vi nesten i samme båt, godt voksne, med Achillesproblemer og ønske omgå få komme på tur. Mine leger, joda jeg spurte flere..., var og ganske klare på jeg måtte ta det med ro. Dette var i april, og jeg sliter fortsatt - fordi jeg selvsagt ikke lytter til gode råd. Hør på legene, og ikke følg mitt eksempel. Langsomt........ Tom42 kommenterte Ja, jeg hører på legene jeg også, men alt har en grense. I mange år brukte jeg en sko fra Ecco med goretex og laget av Yakskinn. Sammen med gamasjer funket det ganske bra. Kanskje jeg skal ta dem i bruk igjen, inngåtte som de er. Men både du og jeg har også en kamp mot tiden, så det får stå til. Vi får leve mens vi kan, og heller kjøpe noe knask på apoteket.. -------------------------------- Har sakset denne: "Han gikk alltid med gummistøvler når det regnet To ganger om dagen pusset han tennene med en internasjonalt anerkjent tannpasta. Doktoren undersøkte han to ganger i året Han sov med vinduene åpne og sørget daglig for å spise frike og sunne grønnsaker Han spilte tennis, men overdrev aldri Han passet på at han fikk nok søvn - minst åtte timer om natten Han hverken røkte eller drakk alkohol. og han ble aldri sint. Hver dag hadde han morgengymnastikk og hadde et håp om å bli 100 år. -------------------- Han skal begraves på onsdag - håpet om de hundre brast med god margin Før han døde ble han behandlet av åtte spesialister og rundt ham sto bokser med helsedrikker og antiseptiske medisiner. Men han gjorde en feil - han levde ikke"! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REJOHN Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 8 minutter siden, Tom 42 skrev: Den 13.12.2015 at 8.53, REJOHN skrev: Her er vi nesten i samme båt, godt voksne, med Achillesproblemer og ønske omgå få komme på tur. Mine leger, joda jeg spurte flere..., var og ganske klare på jeg måtte ta det med ro. Dette var i april, og jeg sliter fortsatt - fordi jeg selvsagt ikke lytter til gode råd. Hør på legene, og ikke følg mitt eksempel. Langsomt........ Tom42 kommenterte Ja, jeg hører på legene jeg også, men alt har en grense. I mange år brukte jeg en sko fra Ecco med goretex og laget av Yakskinn. Sammen med gamasjer funket det ganske bra. Kanskje jeg skal ta dem i bruk igjen, inngåtte som de er. Men både du og jeg har også en kamp mot tiden, så det får stå til. Vi får leve mens vi kan, og heller kjøpe noe knask på apoteket.. -------------------------------- Har sakset denne: "Han gikk alltid med gummistøvler når det regnet To ganger om dagen pusset han tennene med en internasjonalt anerkjent tannpasta. Doktoren undersøkte han to ganger i året Han sov med vinduene åpne og sørget daglig for å spise frike og sunne grønnsaker Han spilte tennis, men overdrev aldri Han passet på at han fikk nok søvn - minst åtte timer om natten Han hverken røkte eller drakk alkohol. og han ble aldri sint. Hver dag hadde han morgengymnastikk og hadde et håp om å bli 100 år. -------------------- Han skal begraves på onsdag - håpet om de hundre brast med god margin Før han døde ble han behandlet av åtte spesialister og rundt ham sto bokser med helsedrikker og antiseptiske medisiner. Men han gjorde en feil - han levde ikke"! Mye av det du siterer passer på meg.... Jeg må nok innrømme at jeg er blitt mye mer forsiktig etter som årene går. Det hindrer ikke alene turer og forsåvidt friluftslivet. men, som deg, jeg ønsker å leve best mulig lengst mulig. Foreløpig betyr det flest mulig turer i heia.... Men en av mine kjepphester (og jeg rir mange) gjelder mat. Jeg tenker aldri på om maten er "sunn"eller "farlig". Mat er mat, og det er de som eventuelt spiser feil som er "usunne". 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.