Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa Quest Advance BC


Arntrooney

Anbefalte innlegg

Hei dere! 

 

Jeg har bestemt meg for å bytte ut de gamle skiskoene mine med skoene nevnt i tittelen. 

Men, hvilken størrelse skal jeg satse på? Jeg bruker normalt 45/46,litt avhengig av merke . I følge størrelseguiden til Alfa anbefales str 47 til meg, men dette høres brutalt ut. 

 

Så - har noen av dere erfaring med nevnte sko, og hvordan vurderer dere de til å være i størrelse? 

 

Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker normalt 45 (44.5), Alfa Skarvet har jeg i 46, de er egentlig alt for store til meg, men med et par innleggssåler (Sole, moldable), gikk de greit. Så iallefall Skarvet er true size (skulle hatt de i 45)

Men jeg har sluttet å bekymre meg for størrelsen på de fordi jeg byttet de ut etter mindre enn 1 sesong. Alfa Skarvet var i alle fall alt for myke, og gav 0 skikontroll. Om Quest Advance skal jeg ikke uttale meg, men at de omtales som arvtakeren til Skarvet gjør meg skeptisk. Om du planlegger å kjøpe Q A, så ville jeg gått et sted hvor de har de, både for å se om de passer, men også for å se på hvordan vridninstivheten er på de. På Skarvet er den i alle fall totalt fraværende. 

Jeg gikk for Crispi Stetind, det var som natt og dag. Der jeg før knapt greide å komme meg helskinnet og livredd ned, kjører jeg svinger med Amundsen skiene som egentlig ikke regnes som lettkjørte. En annen forskjell er at Skarvet ikke greide å holde nedreste ski på kant når jeg gikk på tvers i en bakke på hardt føre, det var ganske slitsomt..

Eneste ankepunktet jeg har mot Stetind er at jeg opplever en slags knekk over tærne på venstre fot, og litt "hardhet" midt bak på begge hælen (føles som en slags kant), men selv på turer på 35 og 45km har jeg ikke fått gnagsår. 

Selv om jeg har 2 par Amundsen fordi jeg har to steder å ha fjellski (gir enklere logistikk), har jeg kjøpt et par Crispi Svartisen i BC også, de har jeg ikke prøvd enda, men jeg har samme i 75mm og de er super komfortable, så jeg håper det blir bra. Som du forstår strekker jeg meg langt for å unngå å bruke Skarvet noe mer, vurdere heller ikke å selge de, fordi jeg ikke ønsker at noen andre skal slite med de..heldigvis betalte jeg egentlig kun for skiene siden jeg kun gav 2000 for Amundsen med BC manuell og skarvet, så det er ikke så farlig at jeg fikk et par ubrukelige støvler på kjøpet. 

Så, gå i butikken, prøv, vri (se om de har en ski du kan spenne støvlene fast på, vri på støvelen med den på foten og skien, sammenlign stivheten med andre støvler). Gjør så vurderinene dine ut fra det.

Google test av fjellskisko og les testen i UTE av 15 forskjellige skistøvler (fikk ikke limt inn linken) 

Endret av Omnilite
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.