Svein Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Har lagt ut bilder fra en flott topptur til Storhornet (1309) ved Stranda i dag. Fikk innvilget fri såpass lenge at jeg rakk å komme meg til topps på denne flotte utsiktstoppen. Stikkord er sol, god sikt, litt vind på toppen, og ikke minst – kremutsikt mot tinder nord for Habostaddalen. Det var silkeføre helt fra Svemorka i Strandadalen til Sandfonnskaret, laveste punktet mellom Storhornet og Leirvasshornet. Mer variert føre videre mot toppen. Ca 1100 vertikale, godt det var skygge på deler av ruta. På tide å lete fram solkremen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Storhornet er en flott topp ja. Jeg var der forrige lørdag. Gikk fra Strandamoldskreddalen. Så du noen spor etter meg? Sandfonnskaret? På kartet står det Samfunnskaret. Nytt navn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 13. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2006 Ja, jeg såg sporene dine Åsmund. På vei opp tenkte jeg faktisk på at det kanskje kan ha vært du som gikk der siden det også var hundespor der... Fin sørvendt helling ned til Strandamoldskreddalen. Samfunnskar-Sandfonnskar, feil på kartet har jeg lest en eller annen gang. Har ikke "kvalitetssikret" hva som er rett. Skal gjøre det så snart jeg treffer kjentfolk på Habostadsætra, Svefonna e.l. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Ja, jeg såg sporene dine Åsmund. På vei opp tenkte jeg faktisk på at det kanskje kan ha vært du som gikk der siden det også var hundespor der... Fin sørvendt helling ned til Strandamoldskreddalen. Samfunnskar-Sandfonnskar, feil på kartet har jeg lest en eller annen gang. Har ikke "kvalitetssikret" hva som er rett. Skal gjøre det så snart jeg treffer kjentfolk på Habostadsætra, Svefonna e.l. Hehe. Ja, det er ikke så mange som går på disse litt mer ukjente toppene . Fin side ned i Strandamoldskreddalen ja, men langt inn til Medsetra med tunge ski(puh). Mener jeg leste noe i Randersboka om Samfunnskaret. Skal se om jeg finner det igjen. Fortsettelse følger........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Fra Randersboka: Mellom Storhornet og Pottdalsegga ligger Samfunnskaret........ Samfunnskaret var tidligere møtested for seterfolk fra Habbastaddalsiden som gikk opp Sveheia og seterfolk fra Moldskreddalen som kom opp Myklebustheia. I sannhet et talende uttrykk for god samfunnsånd. Spørs hvor lett det var å få seterjentene med seg ned til den andre siden etter lørdagsdansen i Samfunnskaret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Da kryper jeg til korset og endrer teksten Takker for den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.