Shortbus Skrevet 1. desember 2015 Skrevet 1. desember 2015 Hvis man trer en brødpose/zip lock pose ned i skoene og fyller på med kokende vann, vil det være en mulig løsning for å tørke bløte sko? Har forsøkt uten å ha posene i skoa, og de tålte tydelig vis temperature uten å revne. Spørmålet er om så høy temp skader sko/støvler. Lurt å forsikre seg om at det ikke er hull på posene før man går igang selvfølgelig Har noen erfaring med dette? Noen bedre løsninger? Om skoene blir gjennombløte er det jo ikke lett å få de tørre gjennom natten når forholdene ute nesten krever snorkel og dykkemaske Siter
Odd Bjørn Skrevet 1. desember 2015 Skrevet 1. desember 2015 Vil ikke det varme vannet bare skape kondens da ? Jeg ville heller prøvd noe som trekker ut fuktigheten fra skoen, f.eks noe slikt som dette: http://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/innendorsklima/luftforbedring/fuktfjerner/refillposer-416114/ Siter
Lompa Skrevet 1. desember 2015 Skrevet 1. desember 2015 Er forholdene klissblaute ute, så er det vanskelig å få støvler tørre over natta i et telt. Det er bare å ta de på våte om morgenen. Jeg har brukt den metoden du skisserer om morgenen, så blir det litt varmere å putte beina i de våte skoene. Vannet har ikke vært kokende da, men kanskje 50 grader.. Siter
Kjell Iver Skrevet 1. desember 2015 Skrevet 1. desember 2015 Et gammelt triks var jo å sette et te-lys nedi skoa og la det brenne. Varmen fra lyset varmer opp skoen og dra fuktigheten ut. Jeg har aldri prøvd det, og ville brukt det med særs varsomhet Det beste er nok bare å rulle i hop en gammel avis og stappe ned i skoa - det funker overraskende bra. 1 Siter
Gittiamo Skrevet 1. desember 2015 Skrevet 1. desember 2015 Varm opp stener og ha oppi skoene. 1 Siter
Shortbus Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Skrevet 1. desember 2015 Takk for svar folkens. Det er ikke lett å løse alltid når været er litt krevende. Tar en sjans å tester på noen sko som har sett bedre dager. Avis er flotte greier, men ikke alltid jeg har en tilgjengelig oppå fjellet Siter
Robinson Skrevet 2. desember 2015 Skrevet 2. desember 2015 Jeg skal teste det telys trikset . Kjøpte akkurat nye støvler fordi sålene løsnet på de gamle. Men de er ikke kastet enda. Skal teste på dem først... 1 Siter
Lompa Skrevet 2. desember 2015 Skrevet 2. desember 2015 Du blir i tilfelle ikke førstemann som har brent pløsene.. 1 Siter
larserikm Skrevet 2. desember 2015 Skrevet 2. desember 2015 Jeg har (nesten) alltid med meg to 0,75 liter SIGG-flasker eller lignende aluminiumsflasker. Disse har jeg fyllt med kokense vann og satt oppi skoene - det tøerder dem ut ganske bra over natta. Husk bare å løsne / ta av skosnørene slik ar skoen er helt åpen. Dan kan du også få vinla flaska litt lengre ned i skoen, ikke bare i skaftet. (Disse flaskene brukes også som varmeflaske i soveposen, med en raggsokk rundt. DET er deilig, det.) 1 Siter
elgen Skrevet 2. desember 2015 Skrevet 2. desember 2015 Hei Har aldri forsøkt telys trikset og ville være svært forsiktig med det. Jeg tør ikke forsøke selv med mine godesstøvler. Hva med disse kjemiske håndvarmere, som kan regenereres ved å legge dem i kokende vann?? Har ikke prøvd, men det kunne da være en ide. Hilsen Elgen Siter
Jan Tore Tellefsen Skrevet 23. mars 2016 Skrevet 23. mars 2016 (endret) Jeg brant delvis opp en fjellsko med telystrikset.. Var dårlig stemning å våkne til et bål bestående av fjellskoen sin. Fungerer utmerket, men sluttet etter skobrannen. Endret 23. mars 2016 av Jan Tore Tellefsen Siter
Smaltur Skrevet 23. mars 2016 Skrevet 23. mars 2016 Jeg er glad i å lese, så jeg har alltid med ei god bok (fortrinnsvis paperback). Leste sider river jeg ut og stapper i støvlene om natta. Der er papirboka helt overlegen e-boka. Avis bærer jeg sjelden. Har ikke tenkt på det med varmt vann i flaske oppi støvlene, bra tips! Sokker og skosåler putter jeg i soveposen. Siter
7homas Skrevet 23. mars 2016 Skrevet 23. mars 2016 Som elgen over her tenkte jeg også på håndvarmere. De har også tilsvarende fotvarmere. Eller så er jo Seal Skin sokker en enkel løsning (eller andre vanntette). Siter
Nordover Skrevet 10. april 2016 Skrevet 10. april 2016 Da jeg gikk friluftsfag på vgs hadde vi en lærer som alltid hadde med sanitærbind for å tørke søkkvåte sko med. Dette funker bra! Så er det bare å brenne de opp etter bruk. Siter
awesomevicc Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 Den 22.03.2016 at 10.05, Smaltur skrev: Jeg er glad i å lese, så jeg har alltid med ei god bok (fortrinnsvis paperback). Leste sider river jeg ut og stapper i støvlene om natta. Der er papirboka helt overlegen e-boka. Avis bærer jeg sjelden. Har ikke tenkt på det med varmt vann i flaske oppi støvlene, bra tips! Sokker og skosåler putter jeg i soveposen. Veldig lurt, men kjente det gjorde vondt i bokhjertet mitt å høre at bøker blir revet opp Siter
Lompa Skrevet 11. april 2016 Skrevet 11. april 2016 1 time siden, awesomevicc skrev: Veldig lurt, men kjente det gjorde vondt i bokhjertet mitt å høre at bøker blir revet opp Ta med skikkelig dårlige bøker, så blir du bare glad når de brenner.. Hege Storhaug sin, for eksempel.. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.