Gå til innhold
  • Bli medlem

Helleneset - 16,5 moh


oddis

Anbefalte innlegg

Mulig dette ikke kvalifiserer som en tur, men i mangel av noe bedre å rapportere om fra Bergen prøver jeg meg likevel.

Helleneset er et av Bergens mest populære klatrefelt, perfekt for oss som sliter rundt omkring 6-tallet. Lenge hadde vi lusket rundt å sett på gradestokken, for maken til tørt vær har vi nok aldri sett her i byen så nå var det bare å manne seg opp og komme seg ut.

Klokken 1100 viste gradestokken 0,2 pluss og det var blå himmel ute, perfekt, det var ikke noe mer å lure på.

Veggen var så tørr som den aldri har vært før, og etter hvert som sola tok ble steinen varm og god. Vinterens inneklatring viste seg å bære frukter, ruter som før var "langt fram" gikk nå greit.

Vil i alle fall anbefale alle som har muligheten i bergensområdet til å komme seg ut og få smaken på stein igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tok du negerleppa?

Turte ikke prøve engang. Den ser fryktinngytende ut, og tøffere gutter enn meg har gått på en smell der. Jobbet med Patrics favoritt, så den er nok ikke så langt unna lengre.

Har du tatt leppa? Kunne godt tenke meg litt beta før jeg gir den et skikkelig forsøk....

Negerleppa er for de som ikke vet det, en rute som har en relativt tøft bulder i begynnelsen som krever mer skills enn jeg har :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.