Xperiment Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 (endret) Langs Kyst-stien: Vollen - Sætre 28.11.15 Våren kommer igjen! Med 8 grader og sol alt snø er smeltet. Vi hadde lyst på en fottur langs Oslo fjorden. Første gang: hvor kan jeg parkere bilen? - På skolens parkeringsplass, i helgene er det alltid fritt. Bussen og @hesthov kom snart. Fint! Så gikk vi opp på kyststien i skogen til utsiktspunktene. Den første utsikten var fantastisk sol rik. Vår veien var litt myknet på grunn av snøen, men tross det, veldig behagelig å gå. Kyststien fra Ramton fører direkte til fjorden og rett til Hovikvollen stranda. Som man kan se, en perfekt badeplass: Der spiste vi lunsj og @hesthov opp tente bål. Hun gjorde det uten fyrstikker men bare med flintestein, ved og never. Vi hadde noen varme grillpølser (med 90% kjøtt ) ; Julekake med hjemmelagt blåbærsaus; stekt epler; brød med pultost og en mirakuløs solnedgang. Etter vi var forsynd, vi gikk videre på Kyststien via Båtstø til Åros. I Åros var det allerede mørkt, så tok vi bussen tilbake hjem. Takk for at du var med! Stien.gpx Endret 30. november 2015 av Xperiment Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hesthov Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 (endret) Fin rapport! Takk for turen! Endret 28. november 2015 av hesthov 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imp Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Hyggelig rapport fra en del av kyststien jeg ikke har gått. Neste gang gå Hurum rundt? Da kommer du på solsiden og får solnedgangen med på avslutningen også. Kan ta buss hjem fra Verket/Svelvik feks. Kan nesten se ut som de strekningene også har mer "ødemark". Men hesthov, bruker du flint til å tenne bål? Hvor får du tak i flint? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Fredrik Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Hyggelig rapport, kystkulturen er viktig. Jeg må begynne og følge bedre med, jeg som har båten min på Børsholmen, skulle vært med på turen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.