Gå til innhold
  • Bli medlem

lyngdotten

Anbefalte innlegg

Må ha ny skalljakke og har etter endel leting falt ned på enten Bergans Storen eller Klättermusen Allgrön.

Noen som har erfaringer med disse?  Fjellbruk men ikke ikke så mye om vinteren. Bor vestpå så MÅ tåle mye regn.

Vet at det ofte ender opp med smak og behag.  Bergans er kamskje 'trygt' men er veldig nysgjerrig på Klättermusen.

Finnes kun i nettbutikk så fint om noen har erfaringer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke sikkert at dette hjelper deg noe særlig siden jeg ikke har prøvd disse jakkene, men ved å se på bildene og beskrivelsene så tror jeg nok at jeg ville gått for Bergans.

Og hvorfor det?  Klättermusen Allgrön ser ut til å være en relativt kort jakke. Personlig så liker jeg at jakken går et stykke nedenfor buksebeltet og bak bør den være sålang at du kan sette deg på den. Strammingen nederst på erme virker også bedre på Bergans. De er nesten like de jeg har på min Arcteryx theta jakke. Og så er det viktig at hetta sitter bra spesielt når det blåser. Noen hetter har en tendens til å stå som en ballong hvis du får vinden inn forfra. Det er ikke så lett å se om hetta på disse jakkene er bra ut fra bildene, men hetta på  Klättermusen Allgrön ser ganske bra ut. Luftemulighetene under ermene er stort sett lik på de fleste jakkene, men de kan variere noe på lommene. Lommene bør være lette å komme til og å åpne / lukke med votter eller hansker på.

Jeg fant ingen test av disse jakkene, men det var en test av  Klättermusen Frode jakke som kanskje ikke er så forskjellig fra Allgrön, og så fant jeg en beskrivelse på et annet forum.

http://www.friluftsliv.no/turutstyr/provd-klattermusen-frode-jakke.html

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=71168

Og en tysk test av Bergans Storen.

http://www.alpin-blog.com/test-bergans-storen-jacket/

(Hvis tysk er litt vanskelig å lese så kan du prøve med Google translate.)

Endret av REs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lyngdotten skrev:

Hei,

endte opp med en Bergans  Snøhetta på tilbud hos Turistforeningen. kr. 2,000.-

Går lengre ned over baken , men litt færre lommer.

 

Er det den som heter Bergans Snøhetta jacket, med to lommer i front og som har en ordinærpris på 3600,-?

Da har du nok fått en god jakke til en enda bedre pris. Grattis. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.