momle Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 hei er det noen som kjenner til noen bøker som omhandler klatring alene, i første omgang gjelder det topptauklatring. får vel begynne der når det gjelder dette også på forhånd tusen takk lars lars frå kjøpsvik? hans B Siter
Dag G - Evje Skrevet 4. september 2010 Skrevet 4. september 2010 Tar opp igjen en gammel tråd om selvsikring. Putlet litt med soloklatring og bruker stort sett metoden til Adler (Einar). Gir ut 4-6 meter tau av gangen, alt etter som, og setter mellomforankringer på strekket før jeg sikrer meg på siste punkt, løser knuten og gir ut nye meter. Tauet ligger i sekken og løper over skuldra. Kjører en prusik i tillegg. Noe gromt utstyr som er kommet for enkel sikring ? Siter
Yngve Skrevet 10. september 2010 Skrevet 10. september 2010 Hm,siden temaet er aleneklatring,og det innenfor hva jeg selv bedriver,skjønnt jeg er ingen klatrer i egne øyne,rett og slett en tinderangler som beveger meg i bratt terreng i fri stil,så lurer jeg på om du/dere bruker disse metodene som tidligere beskrevet under alpine forhold,eller kun i klatrefelt? Som en som frisoloerer,så er det jo begrensninger hva jeg utsetter meg for,og metoder som beskrives er jo besnærende! Siter
Dag G - Evje Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Nei, klatrefelt er ikke mine greier. Liker å gå på nye plasser og bruker metoden for komme meg noenlunde sikkert opp i bratt lende. Er heller ingen klatrer i ordets forstand, men foretrekker å jobbe meg opp alene. Da er en opptatt 100% av tiden. Siter
inaktiv Skrevet 14. september 2010 Skrevet 14. september 2010 Tar opp igjen en gammel tråd om selvsikring. Putlet litt med soloklatring og bruker stort sett metoden til Adler (Einar). Gir ut 4-6 meter tau av gangen, alt etter som, og setter mellomforankringer på strekket før jeg sikrer meg på siste punkt, løser knuten og gir ut nye meter. Tauet ligger i sekken og løper over skuldra. Kjører en prusik i tillegg. Noe gromt utstyr som er kommet for enkel sikring ? grigri er min favoritt Må bruke heltau da.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.