montymastiff Skrevet 12. november 2015 Skrevet 12. november 2015 Tittelen sier det meste. Synes boka ser kul ut, men er den verdt 350-400 kr? Siter
friluftsRemi Skrevet 12. november 2015 Skrevet 12. november 2015 Du finner de første sidene i boken her: http://issuu.com/kaggeforlag/docs/b__l_for_all_slags_v__r_og_terreng Uten at jeg har lest hele boken selv, virker det som en koselig bok du kanskje leser en gang eller to i sofakroken hjemme, etter du har brukt nærmere en halvtime på å få fyr i ovnen og de gode gamle ullsokkene bestemor strikket for ørten og førti år siden er tredd på. Det finnes sikkert noen tips og triks i boken en menigmann ikke har tenkt på, men hvor vanskelig er det egentlig å tenne bål? Av og til kan det jo være det, men er du ute da? Det kommer selvfølgelig an på hvilken persontype du er Siter
montymastiff Skrevet 12. november 2015 Forfatter Skrevet 12. november 2015 (endret) Takk for tilbakemelding Ser på meg selv om relativt habil i å tenne bål. Men innrømmer at jeg bruker lenger tid feks på denne årstiden, hvor det er kaldt og rått i lufta og mye vått av tre som finnes der ute. Endret 12. november 2015 av montymastiff Siter
friluftsRemi Skrevet 12. november 2015 Skrevet 12. november 2015 Det jeg bruker å gjøre, da jeg ikke er noe UL-pakker, er å ta med meg litt opptenningskvist. Trenger ikke så mye, og når det er helt tørt veier det ikke mye i sekken heller. Siter
Bjørja Skrevet 12. november 2015 Skrevet 12. november 2015 (endret) Jeg har nettopp denne hjemme på lån fra biblioteket. Det er en trivelig bok, men den er kanskje ikke så utfyllende som denne. "Eld" valgte jeg å kjøpe. http://cdon.no/b%C3%B8ker/ryd,_yngve/eld_%3A_flammor_och_gl%C3%B6d_-_samisk_eldkonst-398397 Lån boken på biblioteket, så kan du vurdere ved selvsyn om det er verdt et kjøp. Endret 12. november 2015 av Bjørja Siter
Per Fredrik Skrevet 19. desember 2015 Skrevet 19. desember 2015 I tillegg til kun bålfyring foreslår jeg Lars Myttings bok; Hel Ved. Alt om hogging, stabling, tørking og vedfyringens sjel.I tillegg til suksessen her i landet er boka blitt en internasjonal kult bok. På salgstoppen i flere land, bl.a. i England. Boka heter i England Norwegian Wood. Ganske kult navn, eller? Vedfyring er en del av vår kultur og kunnskapen om dette må bringes videre til nye genrasjoner. Siter
Bjørja Skrevet 19. desember 2015 Skrevet 19. desember 2015 Hel Ved er hel ved, støtter den anbefalingen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.