Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Du finner de første sidene i boken her: http://issuu.com/kaggeforlag/docs/b__l_for_all_slags_v__r_og_terreng

Uten at jeg har lest hele boken selv, virker det som en koselig bok du kanskje leser en gang eller to i sofakroken hjemme, etter du har brukt nærmere en halvtime på å få fyr i ovnen og de gode gamle ullsokkene bestemor strikket for ørten og førti år siden er tredd på.

Det finnes sikkert noen tips og triks i boken en menigmann ikke har tenkt på, men hvor vanskelig er det egentlig å tenne bål? Av og til kan det jo være det, men er du ute da? Det kommer selvfølgelig an på hvilken persontype du er :)

Skrevet (endret)

Takk for tilbakemelding :)

Ser på meg selv om relativt habil i å tenne bål. Men innrømmer at jeg bruker lenger tid feks på denne årstiden, hvor det er kaldt og rått i lufta og mye vått av tre som finnes der ute.

Endret av montymastiff
  • 1 måned senere...
Skrevet

I tillegg til kun bålfyring foreslår jeg Lars Myttings bok; Hel Ved. Alt om hogging, stabling, tørking og vedfyringens sjel.I tillegg til suksessen her i landet er boka blitt en internasjonal kult bok. På salgstoppen i flere land, bl.a. i England. Boka heter i England Norwegian Wood. Ganske kult navn, eller? Vedfyring er en del av vår kultur og kunnskapen om dette må bringes videre til nye genrasjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.