Gå til innhold
  • Bli medlem

Skitur i Frafjordheiene lørdag og søndag (mars 2006)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne helga hadde jeg bestemt meg for en tur i heia. Nå er ikke ski det jeg liker best. Men skal jeg komme meg fram, så er det enten ski eller truger.

Vi mangler snø.

Steiner og gresstuster stikker fram på rabbene, og det er ikke mer enn det pleier å være i slutten av april.

Føret på lørdag var bra. Jeg traff en hel del folk som hadde overnattet på hytta. (i dette tilfellet Blåfjellenden i Frafjordheiene)

Merkelig nok ble jeg alene på hytta den natten.

Søndagsmorgen var kald - 14 og en liten vind.

Jeg startet tidlig tilbake. Det er en dryg bakke opp til Leitevann, og jeg var god og svett før jeg kom opp.

Med sola i ansiktet, vinden bakfra og et lett snødryss fra blå himmel, var det så avgjort en tur å huske.

Det å gå alene i slikt vær, og med et brukbart føre er en opplevelse jeg lever på en stund.

Får håpe at påsken også blir bra...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.