+Fjellfilmeren Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Hei Jeg har en gammel GPS fra 2009 (sikkert utviklet i 2007 eller deromkring) og savner selvfølgelig funksjonalitet og brukervennlighet som kommer med moderne smarttelefoner. Tankene har derfor gått litt mot å kjøpe en ny dedikert GPS, med litt ekstra features. Men samtidig så har jeg jo en vanntett Sony mobil med 5" skjerm og standbytid på flere dager, i tillegg til en egen batterilader som kan fylle på med strøm ved behov. Siden jeg uansett går og hører på lydbøker via mobilen, så er jo alle gps funksjonene med via den vanntette telefonen. Er det da egentlig vits med enda en fordyrende duppeditt i sekken? Hva tenker friluftsfolket? Dere som eier GPS og bruker dem på vanlige turer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 hva med en gps klokke? typ garmin eller Suunto? Er jo i hovedsak kun koordinater du trenger i tåka, sammen med kart og kompass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tklami Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 (endret) på de fleste av telefonene i dag så kan du jo laste ned kartet i forkant å virkelig bruke telefonen som gps. Personlig så ser jeg ikke det store behovet for en ekstra gps om den ikke kan gjøre noe mer i tillegg. Skulle jeg selv ha handla noe nytt med gps funksjon i dag så tror jeg det haddet blitt en inreach Explorer. Primært til komunikasjon,men har gps som kan brukes på tlf hehehe. Endret 1. november 2015 av tklami Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tronn Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Jeg synes ikke en telefon er spesielt pålitelig med tanke på batterilevetid. Den bruker veldig mye strøm på skjerm, og er mer ømfintlig for kulde. Har selv en Sony z3+ og Samsung S5 Active. Gode telefoner når der kommer til utendørsbruk og batterikapasitet, men kan ikke måle seg med en GPS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.