Gå til innhold
  • Bli medlem

Selvstendig GPS i 2015?


Fjellfilmeren

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en gammel GPS fra 2009 (sikkert utviklet i 2007 eller deromkring) og savner selvfølgelig funksjonalitet og brukervennlighet som kommer med moderne smarttelefoner. Tankene har derfor gått litt mot å kjøpe en ny dedikert GPS, med litt ekstra features.

Men samtidig så har jeg jo en vanntett Sony mobil med 5" skjerm og standbytid på flere dager, i tillegg til en egen batterilader som kan fylle på med strøm ved behov. Siden jeg uansett går og hører på lydbøker via mobilen, så er jo alle gps funksjonene med via den vanntette telefonen. Er det da egentlig vits med enda en fordyrende duppeditt i sekken? Hva tenker friluftsfolket? Dere som eier GPS og bruker dem på vanlige turer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

på de fleste av telefonene i dag så kan du jo laste ned kartet i forkant å virkelig bruke telefonen som gps. Personlig så ser jeg ikke det store behovet for en ekstra gps om den ikke kan gjøre noe mer i tillegg. Skulle jeg selv ha handla noe nytt med gps funksjon i dag så tror jeg det haddet blitt en inreach Explorer. Primært til komunikasjon,men har gps som kan brukes på tlf hehehe.

Endret av tklami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke en telefon er spesielt pålitelig med tanke på batterilevetid. Den bruker veldig mye strøm på skjerm, og er mer ømfintlig for kulde.

Har selv en Sony z3+ og Samsung S5 Active. Gode telefoner når der kommer til utendørsbruk og batterikapasitet, men kan ikke måle seg med en GPS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.