eifu Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Den 28. oktober 2015 at 19.16, tberg4 skrev: Lagde meg et underlag til primusen selv, funker som fjell på pulk turer. Inspirert! Endret 1. august 2016 av eifu 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whistler Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 44 minutter siden, tberg4 skrev: Har begynt å pakke i sånne store plast bokser inni pulken så nå er brenner montert hele tia, genialt å enkelt med sånne bokser, kommer til å handle ny pulk til veintern enten 188 eller 200Cm (Sanitetsutgaven fra fjellpulken, så blir 4 eller 5 plast bokser i pulken, kjempe system i sakene, hurtig utpaking av pulk, flere bord inni teltet Plastbokser er genialt. Har kjørt med tre bokser i en 155 liters Fjellpulken bag i vinter. Boksene rommer det meste, bortsett fra en tørrsekk med klær, vannflasker og termoser. Da er det bare å bære hele baggen inn og så har jeg flott bord ved siden av underlaget. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom B Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 3 timer siden, eifu skrev: Inspirert! Så gøy da, Samme pri,us som jeg har og. Flott lagd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whistler Skrevet 1. august 2016 Del Skrevet 1. august 2016 Nova er en finfin brenner. Jeg lagde av en bit laminat som var til overs etter oppussing Limte på gulvfoam under og lagde fester til brenneren av noen braketter til kjøkkenskap. Funker meget bra 6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rbhelle Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Lengste turen har vært på 2 uker i telt med ski og pulk. Ble benyttet Optimus 111 bråkebrenner på parafin samt en coleman apex 2. Mest fornøyd med optimusen. Enkel, robust og har alt du trenger i en kasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
paddelunde Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Den 8.11.2015 at 17.48, Anund Wigen skrev: Har en Whisperlite som har en tendens til å brenne gult. Starter med fin blå flamme, men etter en stund blir flammen noe mer gul. Noen ide om hva dette kan være? Har samme problem selv. Funnet noen løsning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E. Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Kan det være et dyseproblem? Virker som det foregår en ufullstendig forbrenning som gjør at den brenner"gult".. Forurensning i drivstoffet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Anund Wigen Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Tror jeg 12 timer siden, paddelunde skrev: Har samme problem selv. Funnet noen løsning? Mener jeg plukket primusen helt ned og renset den, samt fjernet rensenåla som sitter under dysa. Mener den ble lett sittende fast. Kjøpte servicekit og har byttet den i ettertid. Funker fint nå. Bruker en omnifuel med silencer når jeg padler kajakk, så den er ikke brukt siden i vinter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Memento mori Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Følg instruksjonene her og du er normalt i mål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
can Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 På 28.10.2015 den 18.05, Nordhauk skrev: Kan kun snakke for min MSR Whisperlite, som er jeg er ekstremt tilfreds med. 100% driftssikker så lenge jeg har hatt den, og så brenner den behagelig stille, og med meget god effekt. Stor fin, blå flamme. Kan justeres ned til at den bare står og "hvisker" på et minimum. Veldig enkel å bruke, og tilnærmet vedlikeholdsfri. Blåser den kun ren, og tørker av med spritserviett etter bruk. Anbefales på det sterkeste, gjerne sammen med et Kokiro primusunderlag. Kva brenne du den på da når den fungere så bra? bensin eller parafin/tennvæske eller noke anna? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.