Populært innlegg Rismyhr Skrevet 21. oktober 2015 Populært innlegg Skrevet 21. oktober 2015 I perioden 10-21 august fikk jeg prøve meg som gjeter ved Vinstervatn i Øystre Slidre kommune. Været viste seg fra sin beste side, jeg og gjeterhunden Swippi hadde noen fantastiske dager i fjellet. Jeg kom til setra gjennom arrangementet Grønt Spatak som har vært drevet av Natur og Ungdom og Norsk Bonde- og Småbrukarlag siden 1993. Grønt Spatak bygger bro mellom unge og bønder, for et miljøvennlig jordbruk i Norge. Jeg fikk et unikt innblikk i det å være sauebonde i Norge, i en tid hvor mange velger å avvikle driften har Ragnhild og Ole valgt å satse. De tror på det de driver med og har full oversikt over driften i alle ledd. De viser stor omsorg for dyrene og er opptatt av at de har det bra. Utrolig inspirerende og lærerikt å ta del i deres hverdag. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 11 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.