Gå til innhold
  • Bli medlem

Hofte- og kragebeinsproblemer

Josephine

Anbefalte innlegg

Som tittelen tilsier har jeg i det siste hatt litt problemer med hofter- og kragebein. Jeg er ei ung jente som har båret mye sekk, men i det siste begynte å bære litt tyngre på lengre turer. Dette har ført til at mine ganske så utstikkende hofte- og kragebein har blitt både røde og blå. Jeg har prøvd diverse sekker, både unisex og damesekk, i tillegg til at jeg har justert sekken nøye. Noen som har tips og triks mot dette? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler ikke på at du har juster og justert, men det skader vel ikke med nok en video som gir noen tips? :)

Når jeg selv går med tung sekk bruker jeg å veksle litt slik at f.eks. skuldrene tar litt mer av vekten en stund (strammer skulderremmene, trekker sekken inntil kroppen), så hoftene (slakker ved skuldrene osv.).

Gregory har de beste hoftebeltene jeg har prøvd og merket tilbyr bl.a. valg mellom størrelser på hoftebelte i forhold til sekk, Trenger m.a.o ikke ende opp med samme størrelse (f.eks. small) på både belte og sekk. Men dette avhenger nok av at du har mulighet til å oppsøke en forhandler...

Edit: En ting du kan forsøke, om alt annet er prøvd, er å prøve å gå med en pakkramme sekk....

Endret av zimwalker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kanskje forsøke med litt ekstra skumgummi der hvor du får trykkproblemene? Man får jo kjøpt 2cm skumgummi for møbeltapetsering ned på 10cm-mål og det kan iallfall være verdt å prøve for å finne ut om det hjelper? Dersom det hjelper så må du se på en mer permanent løsning for å innføre mer polstring. Enten det er å sy vanntett trekk og hemper til skumgummiputene eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kanskje forsøke med litt ekstra skumgummi der hvor du får trykkproblemene? Man får jo kjøpt 2cm skumgummi for møbeltapetsering ned på 10cm-mål og det kan iallfall være verdt å prøve for å finne ut om det hjelper? Dersom det hjelper så må du se på en mer permanent løsning for å innføre mer polstring. Enten det er å sy vanntett trekk og hemper til skumgummiputene eller annet.

(En eller annen bug her gjør at jeg ikke får skrive inn i tråden uten å svare på ditt innlegg smgj..)

Gjør det vondt når du bærer, eller er det bare det at du blir rød og blå? Siden du skriver at kragebein og hofter er utstående så vil jeg vel anta at du ikke akkurat er tykk? Folk med lite underhudsfett blir lettere blå. Hvis ikke det gjør vondt så er det jo ikke så farlig. Før i tiden, da jeg var litt for tynn, kom jeg ofte ned fra fjellet med blå skuldre. Etter å ha fått alderstillegg både her og der så skjer ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg har et krageben som står helt på skakke etter en del fall. Men med hjelp av en manuellterapeut som liker å mishandle folk, så går det fint. Anbefaler virkelig å få behandling av noen som kan fysikk og anatomi. Kan anbefale NIMI. Får man vondt så mister man mye av gleden med det man holder på med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.