Trond Arvid Hagen Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Er dette en god brenner, hva er styrkene, svakhetene til denne, og hvor lenge brenner den på standardflasken med parafin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dsk Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Tror at dette er en Primus Omnifuel uten regulering på brenneren. (Da går den vel aller best på bensin?) dsk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege P. Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Fungerer veldig bra med tennvæske også. Støyer litt uten kokekar over, og er vrien å småkoke med siden den mangler regulering ved brenneren. Jeg bruker den kun fordi jeg liker Trangias løsning med lettpakket kokesett og vindskjerming. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
7homas Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Optimus Nova kan brukes sammen med Trangia stormkjøkken med adapteren som er i salg. Koster ca 100,- for adapteren tror jeg. Boret et nytt hull til slangen så den ligger mer naturlig og synes det funker helt fint, men brenneren i seg selv bråker mer og er vanskeligere å bruke på lav effekt enn min favoritt-bensinbrenner; Coleman Exponent Feather 442. Den kan ikke derimot ikke kombineres med Trangia stormkjøkken slik Nova'n kan: http://www.aye.dk/multifuel/gear.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond Arvid Hagen Skrevet 25. september 2015 Forfatter Del Skrevet 25. september 2015 kjøpte denne i går, og tanken var og bruke den på parafin, da jeg også bruker parafin til petromaxlamper, har testet den i dag og klarer ikke og få den til og brenne rent med kjele på, brenner greit med blå flamme helt til kjelen kom på, da ble det høye gule flammer som sotet no helt jævli. brukte den minste dysen, og forvarmet plenty. ikke helt som den gamle optimusen jeg har fra forsvaret som brenner ypperlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege P. Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Jeg hadde også litt trøbbel med min i starten. Så fikk jeg vite her på forumet at helt nye brennere kan ha liggende litt rusk i systemet etter produksjonen. Jeg løste problemet ved å ta ut dysa, pumpet trykk i tanken og skylte ut. Først bare med luft, så med litt tennvæske (liker tennvæske bedre enn vanlig parafin). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
7homas Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Har bare brukt bensin så jeg vet ikke helt. Hjelper ikke med høyere trykk heller? Og heller ikke etter å ha dratt magneten på verktøyet som følger med frem og tilbake under brenneren (rense dysa) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Tom42 Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Er dette en god brenner, hva er styrkene, svakhetene til denne, og hvor lenge brenner den på standardflasken med parafin. Har Trangia egen multifuel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond Arvid Hagen Skrevet 25. september 2015 Forfatter Del Skrevet 25. september 2015 fulgte ikke med no magnet, men ei nål, prøvd og stikke opp og blåst ren dyse hjelp ikke no. prøvde også og bytte dyse og fyre med gass, og da fungerte det veldig bra, skal teste med bensin også, ma bare få tak i litt miljøbensin først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege P. Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Har Trangia egen multifuel? Regner med at det er denne det er snakk om? Her følger det med rensenål i verktøysettet. https://www.xxl.no/trangia-multifuelbrenner/p/1031922_1_style Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond Arvid Hagen Skrevet 25. september 2015 Forfatter Del Skrevet 25. september 2015 Regner med at det er denne det er snakk om? Her følger det med rensenål i verktøysettet. https://www.xxl.no/trangia-multifuelbrenner/p/1031922_1_style Det er den ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege P. Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Samme som jeg har. Fungerer bra etter en liten prosedyre jeg beskriver i et tidligere innlegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Tom42 Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Regner med at det er denne det er snakk om? Her følger det med rensenål i verktøysettet. https://www.xxl.no/trangia-multifuelbrenner/p/1031922_1_style Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege P. Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Kan nevne at jeg synes prisen hos XXL er bra, siden det følger med pumpe og tank. Veldig praktisk sammen med Trangiasettet vinterstid. Som nevnt kan brenneren brukes på gass også, med riktig dyse. Støyer mer enn en ren gassbrenner, men dog. Selv om jeg mener at brenneren fungerer flott med tennvæske, er den enda bedre med bensin. I de brennerne jeg bruker bensin på bruker jeg den grønne fra Shell (grønn kanne, 3 liter, 4 -takts. Fås også i enlitersflasker her og der). Miljøbensin finnes også i 2 -taktsversjon, men den inneholder olje og må ikke brukes i primuser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
7homas Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 fulgte ikke med no magnet, men ei nål, prøvd og stikke opp og blåst ren dyse hjelp ikke no. prøvde også og bytte dyse og fyre med gass, og da fungerte det veldig bra, skal teste med bensin også, ma bare få tak i litt miljøbensin først. Ok, forstod posten din over som at du hadde kjøpt Nova og der følger det med et magnet verktøy for bl.a.rensing av dyse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.