Fjellskald Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Hei dere, jeg skal opp i Valdres området denne uken og tenker meg noen turer opp til Jotunheimen også. Jeg er jo helt på bærtur når det kommer til bær Noen som vet om det fortsatt kan være multer å finne? Tenker på at denne sommeren fikk en sen start og kanskje multene kom sent av den grunn. Og er det multeår i år? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REs Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Jeg var en tur på fjellet ca. midt i august og da så jeg multer i alle stadier, både blomst, kart og modne bær så muligheten for multer er nok til stede enda bare du kommer høyt nok. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellskald Skrevet 21. september 2015 Forfatter Del Skrevet 21. september 2015 Da skal jeg sørge for å komme meg godt opp i høyden, REs! Takk for svar : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afe Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Det er nok i seinaste laget. Ein ting er at våren kom seint, så modninga også vart sein, men dei fyrste frostnettene tok ikkje hensyn til dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellskald Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 Ok afe, du har muligens rett. Takk for svar : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Jeg var i Valdres og fisket forrige helg. Fant noen få multer på en vanligvis god multemyr rundt 1100 m høyde. De få jeg fant sto i nordhelling, dvs at de få som er igjen er de som har stått i skyggesiden, og derfor modnet sent. Skal ikke se bort fra at du kan finne noen få, men stort sett er det for sent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellskald Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 Håpet på noe slikt, Lompa: ) Jeg skal lete litt, og kanskje jeg er heldig. Får nå uansett en fin tur. Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OttoStover Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Vi plukket ca 4 kg multer på Saltfjellet den 13/9 , så de finnes enda. Noen få var faktik ikke helt modne ennå! Det er ny rekord i sen multefangst for meg. Vi gikk endatil bare en kosetur og måtte ty til det vi hadde i lommene av plastposer for å få dem med oss. Hadde vi visst at det var multer enda, så ville vi lagt turen annerledes. Nå gikk vi stort sett på steinrabber den første biten, det var når vi var på vei hjem at vi tok kortestevei over noen myrer at vi fant bæra. Så julaften blir tradisjinen tro servert multer fra årets fangst. Det hadde jeg aldri trodd! Otto. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellskald Skrevet 24. september 2015 Forfatter Del Skrevet 24. september 2015 Fantastisk, Otto : ) Godt dere fant på å ta korteste tur tilbake da. Artig å lese. Takker så mye for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.