Gå til innhold
  • Bli medlem

Multer nå?


Fjellskald

Anbefalte innlegg

Hei dere,

jeg skal opp i Valdres området denne uken og tenker meg noen turer opp til Jotunheimen også. Jeg er jo helt på bærtur når det kommer til bær :twitch: Noen som vet om det fortsatt kan være multer å finne? Tenker på at denne sommeren fikk en sen start og kanskje multene kom sent av den grunn. Og er det multeår i år? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Valdres og fisket forrige helg. Fant noen få multer på en vanligvis god multemyr rundt 1100 m høyde. De få jeg fant sto i nordhelling, dvs at de få som er igjen er de som har stått i skyggesiden, og derfor modnet sent. Skal ikke se bort fra at du kan finne noen få, men stort sett er det for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi plukket ca 4 kg multer på Saltfjellet den 13/9 , så de finnes enda. Noen få var faktik ikke helt modne ennå! Det er ny rekord i sen multefangst for meg. Vi gikk endatil bare en kosetur og måtte ty til det vi hadde i lommene av plastposer for å få dem med oss. Hadde vi visst at det var multer enda, så ville vi lagt turen annerledes. Nå gikk vi stort sett på steinrabber den første biten, det var når vi var på vei hjem at vi tok kortestevei over noen myrer at vi fant bæra. Så julaften blir tradisjinen tro servert multer fra årets fangst. Det hadde jeg aldri trodd!

Otto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.