Gå til innhold
  • Bli medlem

Storskrymten (1985 moh) 24-26.02.06 - Fine dager i sol, snø og vind


evenl

Anbefalte innlegg

Annonse

Fine bilder. Så ut som en ganske barsk tur i vinterfjellet!

Visste dere forresten at Storskrymten i tillegg til å være Sør-Trøndelags høyeste også er Møre og Romsdals nest høyeste...og at også Oppland er med å dele denne toppen?

Grensene til disse tre fylkene møtes altså på toppunktet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har erfaring med snøhetta på denne tiden av året? er det forhold for å ta turen over snøhetta fra reinheim til åmotdalshytta? turen til storskrymten verkar bra. eg og ein kompis tenkte gå kongsvold - reinheim, reinheim - åmotdalshytta over snøhetta, storskrymten på dagstur frå åmotdalshytta, og tilslutt åmotdalshytta - kongsvold over over leirpullskaret og reinheim. spørsmålet er berre om snøhetta er overkommeleg på denne tida av året? eller skal vi heller gå ein annan topp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Bra bilder. Håper å få kommet meg opp på denne toppen en gang..

Mye lettere nå som de fleste norske fjell (som er verd å bestige) er beskrevet et eller annet sted på nettet. Slik var det ikke for 4-5 år siden.

Fint at du bidrar.

Nyydelige bilder ! Dit skal vi ja ;)

Mine vinteregenskaper er såpass labre at jeg vil gå sommers tid.

Jeg samler ruter til sommerens Olsok ekspedisjon dit, primært tenkte jeg Sunndalen via Grøvudalen - en fin 3 dagers telttur.

Men Drivdalen via Urvatnet, også en fin 3 dagers telttur, går jo an.

Fra Lesja er det vel kortest å gå - en kjører jo langt innover seterdalene.

Og nå altså Reinheim og Snøhetta rundt.

Har noen flere ruter ? Så kan jeg tegne de inn på kartet og legge ut kartet på

krovoll.net/Storskrymten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmålet er berre om snøhetta er overkommeleg på denne tida av året? eller skal vi heller gå ein annan topp?

Snøhetta er helt greit å gå på vinterstid. Kan muligens være lite snø opp mot toppen, men det er bare å gå på beina siste stykket. Det gjorde jeg og Even sist vi var der på vinteren. Det er stolper fra ryggen mellom Snøheim og Reinheim og opp til toppen, så disse er lette å følge om det skulle være dårlig vær.

Ned fra Snøhetta retning Åmotdalshytta har jeg aldri gått, så der kan jeg ikke uttale meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.