Gå til innhold
  • Bli medlem

Dale of Norway weatherproof


Halkatla

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Knitshell-plaggene til Dale of Norway? De er strikket i ull, men har en membran som skal være både vind- og vannavstøtende, men jeg lurer på hvor bra dette fungerer i praksis?

 

Har fryyyktelig lyst på denne jakken her, nemlig   http://no.daleofnorway.com/dame/outdoor/svolvaer-weatherproof-jakke/ , men til en slik pris bør den jo være mer enn en overpriset vanlig strikkajakke!  :frantics:

 

 

(Jeg snakker for ordens skyld ikke om hvorvidt den er egnet til langtur i fjellet på vinteren eller andre ekstremsituasjoner; men om noe man kan ha på seg for en 3-4 timers gåtur om våren/høsten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står på sidene deres at:

 

Etter mange års forskning, har Dale of Norway lansert unike Weatherproof- og Knitshell -plagg, strikket med vannavstøtende ull og foret med en førsteklasses vindtett membran. Disse pustende og behagelige plaggene holder deg varm og tørr, selv under de tøffeste værforhold med regn, snø og vind. Garnet er også smussavstøtende, som er ideelt for lyse farger. Denne innovative teknologien har gitt selskapet flere internasjonale priser. Materialet anvendes i flere stilige ytterplagg, som passer både til friluftsliv og daglig bruk.

 

Men jeg er automatisk skeptisk til utsagn som "har gitt selskapet flere internasjonale priser" UTEN å referere til disse prisene. Hvilke priser har de fått? Hvor mange? Når? Hvorfor?

 

Så, hvor vanntett er det? Hvilken vindtett membran bruker de? Hvor vindtett er denne?

 

Jeg hadde ikke betalt 4000 kr for en strikkejakke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fin for tur I parken eller på cafe men ikke turjakke fordi; . Er ikke regntett men vannavisende..må ha regnjakke med I tillegg . Vindtett for er innerst så vil ikke varme mye om kald vind . Antagelig ganske tung . For varm å gå med. Mye bedre å kle seg lag på lag; gå I ulltrøye og vind-eller regnjakke og ta med en varm genser/fleece/dunjakke til pause. For 4000kr får du kjøpt alt det+et par gode fjellsko..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den funker fint p 3-4 timers tur. Høres ut som en litt luftigere utgave av vømmøl/loden.

 

Stoffet og konstruksjonen kan være utmerket, men markedsføringen er villedende. "Vannavstøtende" og "tøffeste værforhold" går ikke helt sammen i mitt hode. Men anorakken så snasen ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.