Gå til innhold
  • Bli medlem

Vurderer å kjøpe trimsykkel til innebruk


FranzJosef

Anbefalte innlegg

Altså det man før kalte ergometersykkel. Nå står det oftest magnetsykkel. Noe forskjell på det?

I alle fall, så var det hvilket prisnivå jeg skulle legge meg på da. Spør jeg dere sier dere vel gjerne så dyrt som mulig, men da blir det jo ikke noe av. Så jeg tenker egentlig max 2000. Ser en får sånne ned til 4-5 hundre. Det som betyr mest for meg er egentlig at den kan å gi bra motstand.

Andre ting jeg bør tenke på?

Noen konkrete tips?

Noen som har erfaring med elliptisk maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mora mi fikk en slik Europris sykkel (Magnet), og jeg prøvde den... Helt håpløs. Ga ikke fast mostand, men varierte etter hvor du var i tråkket. Helt unaturlig og føltes veldig billig...Ergometersykler med rem over et hjul er jo ofte alternativet. Også rimelig håpløst.

Spar heller til en Spinningsykkel. Ser de selger dem i det prisnivået du ønsker, på XXL faktisk..til 1999,- :-) Men kvaliteten på denne kjenner jeg ikke til...

Spinning er i hvertfall bedre enn Ergometer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en spinningsykkel ja... Mye bedre enn disse håpløse trimsyklene. Forskjellen er at du har et stort svinghjul som holder farten oppe når du først er i gang, mens en "magnetsykkel" vil stoppe opp med det samme du slutter å trø. Prøv en spinningtime på et treningssenter og se om det er noe for deg :-)

Jeg fikk kjøpt en brukt "proff" spinningsykkel for 2000,- nå i vinter, da studentsamskipnadens treningssentre i Bergen skiftet ut sykkelparken. Skal du kjøpe ny spinningsykkel med litt kvalitet havner du mellom 5000,- og 10000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sak jeg kjøpte på G-sport for noen år siden: http://www.g-sport.no/gs/templates/Produkt.aspx?id=6345

Funker greit nok den. Dog ville jeg heller ha kjøpt spinningsykkel hvis jeg skulle kjøpt på nytt idag. De er mer stabile i tråkket. Før var spinningsykler grisedyre, nå er det ikke så gærnt.

Har du takhøyde nok, ville jeg heller ha gått for en slik elliptisk maskin hvor du bruker armer og ben samtidig. Da blir du fortere ferdig med treningsøkten :-)

Peder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.