Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to jenter som skal ta turen over Hardangervidda i slutten av Mars. Har noen gjort turen og kan gi oss gode råd? Hvor lang tid bør vi beregne? Er der avstikkere some er spesielt bra?

Annonse
Skrevet

Hej!

Jeg og min samboer gick den turen påsken 2005. Da bodde vi enbart i telt med all den packning det innebär og det tog oss fyra dagar. Da var det fina förhållanden. Vi tog en avstickare fra Finse opp på Hardangerjøkulen og det kan rekommenderas.

Håper ni får en fin tur!!

Gjest Anonymous
Skrevet
Vi er to jenter som skal ta turen over Hardangervidda i slutten av Mars. Har noen gjort turen og kan gi oss gode råd? Hvor lang tid bør vi beregne? Er der avstikkere some er spesielt bra?

Rutevalget blir jo veldig avhengig av om dere skal bo på betjent DNT-hytte, selvbetjent, telt eller gå hele røkla på en lang dagstur.

Hvis dere satser på å ta det litt med ro og følge kvistaløype er Finse - Krækkja - Raudhellern Sandhaug - Litlos - Haukeliseter jo ganske direkte. Tar dere turen innom selvbetjente hytter blir mulighetene mye større, da ville jeg anbefale å gå litt innom vestvidda. Litt mindre flatt.

Hvis dere skal peise over på en dag bør dere satse på godt føre, helst skareføre, ellers blir det et skikkelig slit :wink:

Skal gå motsatt vei i månedskiftet mars/april, men antar det blir litt sikksakking for å komme til steder jeg ikke har vært før.

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

No får du litt tips i frå ein lokalkjend mann. Eg ville ha besøkt Besso og Torehytta. Besso på grunn av atmosfæren og god mat. Torehytta på grunn av naturen.

Pakk lett. Maks 7 kilo.

Helsing

Harald S.

Skrevet

Takk for svar, jeg er ikke sikker på om alle hyttene er åpne før påsken. Er vel sikrest å sjekke med turistforeningen. Håper vi får godt vær og treffer trivelige folk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.