Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppladning av ikke oppladbare batterier


Tom42

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg trodde ikke det var mulig å lade disse batteriene uten at de begynte å "koke", og da kommer jo noe av innmaten ut og da er de i hvert fall ikke brukenes lenger.

Men til en såpass lav pris så er det vel bare å kjøpe en og sette igang et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke det var mulig å lade disse batteriene uten at de begynte å "koke", og da kommer jo noe av innmaten ut og da er de i hvert fall ikke brukenes lenger.

Men til en såpass lav pris så er det vel bare å kjøpe en og sette igang et forsøk.

Det er riktig som du skriver at vanlige batterier koker i vanlige ladere, designet for oppladbare.      Men de må vel ha funnet opp noe greier som motvirker koking.    

 

Jeg bruker mest  Litiumbatterier.    Derfor vil det ikke lønne seg for meg å kjøpe lader.      Ikke minst pga alder, men også fordi jeg har en delvis røket akillessene.      Hva som kan gjøres med den vet jeg ikke, fordi den er operert 4 ganger før.    Og da spøker det for videre fjellvandring, noe som definitivt vil gjøre batteribehovet enda mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som du skriver at vanlige batterier koker i vanlige ladere, designet for oppladbare.      Men de må vel ha funnet opp noe greier som motvirker koking.    

 

Jeg bruker mest  Litiumbatterier.    Derfor vil det ikke lønne seg for meg å kjøpe lader.      Ikke minst pga alder, men også fordi jeg har en delvis røket akillessene.      Hva som kan gjøres med den vet jeg ikke, fordi den er operert 4 ganger før.    Og da spøker det for videre fjellvandring, noe som definitivt vil gjøre batteribehovet enda mindre.

Selv om de tel langt utenfor trådens emne, så tillater jeg meg noen ord om akillesen...

Jeg er også født i første halvpart av forrige århundre, og har siste 5 månedene slitt med en motvillig achilles.

Jeg føler at jeg langsomt blir bedre ( til det igjen blir galt?), men da følger jeg råd fra fysioterapeut med eksentrisk trening.

Det blir ikke like ofte og lange turer som før, men jeg går fortsatt. Og håper det ikke blir være....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om de tel langt utenfor trådens emne, så tillater jeg meg noen ord om akillesen...

Jeg er også født i første halvpart av forrige århundre, og har siste 5 månedene slitt med en motvillig achilles.

Jeg føler at jeg langsomt blir bedre ( til det igjen blir galt?), men da følger jeg råd fra fysioterapeut med eksentrisk trening.

Det blir ikke like ofte og lange turer som før, men jeg går fortsatt. Og håper det ikke blir være....

Takk for oppmuntringen.    Akkurat nå trenger jeg den.

 

På den andre siden, jeg trodde det var slutt også fore 15 år siden ha jeg fikk hjerteinfarkt.     Men jeg har hatt både lange og flotte turer siden.    

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.