stigd Skrevet 15. august 2015 Skrevet 15. august 2015 Har tenkt meg ein tur innover fjella ved Tinnhylen ka anbefaler dere av redskap der. Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 15. august 2015 Skrevet 15. august 2015 Sluk. Kobber og rødt. Møresilda 10-18g. Stingsild og Jensensild 18-25g. Trad. ferskvannssluker 12g. Kobber. Sølv. Skitt fiske! 3 Siter
THU Skrevet 15. august 2015 Skrevet 15. august 2015 Kom nettopp hjem fra en tur i området fra Tinnhølen - Sandhaug - Besso. Fisket en del på kjente plasser med diverse standard ørretsluker og spinnere. Til liten nytte vil jeg si. Sjelden dårlig fiske for å si det mildt. Vi snakket med en god del andre fiskere - samme historie. Verten på Sandhaug hadde til og med tatt opp garnene fra Lågen på grunn av dårlig fiske. Fluefiskerene hadde samme historie - lite fisk å få. Fisket var bedre tidlig i sesongen ble det sagt. Dog - fisken er der selvsagt --- skitt fiske!! 1 Siter
stigd Skrevet 18. august 2015 Forfatter Skrevet 18. august 2015 Noken som har andre alternativ som det er betre fiske kansje Siter
Thoreau Skrevet 19. august 2015 Skrevet 19. august 2015 Fisking er krevende. De som sier det er lett må ha fisket i en dam med regnbueørret. Jeg går for krok med mark som kan gli fritt gjennom dupp av typen Patriot blue fox. Sluk får jeg sjelden fisk på, så jeg må gjøre noe feil. Siter
janterje Skrevet 21. august 2015 Skrevet 21. august 2015 Bjarne nevner mange bra fjellsluker. Varier fart/dypde så blir det nok bra. Har f.eks fått mye fisk på og la en sølvkroken spesial ligge helt på bunnen og rykke den innover mot land. Eller fisk på stingsilda som lar meg komme lengre ut. Eller fisk når man sveiver så fort man klarer i grunt vann. Hvis det er mulig, så pleier jeg også og gå høyere enn vannet for å se hvor f.eks marebakkene er (hvor det fort blir dypere). Ørreten står ofte i disse bakkene/utenfor. Man kan også se hvor det er større stein/andre potensielle plasser for ørreten. F.eks in/utos kan være interessant. Med tid og stunder får man en ide om hvor ørreten pleier å stå i forskjellige vann. skitt fiske 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.