Gå til innhold
  • Bli medlem

Årets snømengde!


Thomas!

Anbefalte innlegg

Annonse
Har ikke vært på Røldal alpinsenter, men ligger det så lavt? Ble litt overrasket over at de senere år hadde mars som største snødybde. På Valdreflya har snødybden ofte toppet seg etter kraftig snøfall i slutten av april / begynnelsen av mai de senere årene.

Toppen av heisen er på 1300 meter, mens bunnen ligger på 800. på 800 meter vil snømengden avta ut i april. Ut i fra snømengdene det er operert med her vil jeg tro at disse målingene er gjort på 1300 meter, og her skulle man tro at snømengdene ville øke i april, i hvert fall i 2005?

Grunnen til at målingene er slik vil jeg tro er at snøen i mars har et større volum pga. lavere temperatur. I april og mai vil snøen synke mer sammen. Skisentere tar ikke hensyn til snøens volum når de måler dybde.

Den reelle mengden av snø(etter førefallet) vil jeg tro er større i Røldal i april enn i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.