tereng Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Jeg har et Hilleberg Kaitum 3 for fire sesongers bruk. For en- to personer synes jeg det er unødvendig stort. Ikke spesielt med tanke på vekt, men varme, oppsett og generell størrelse på teltet (trenger jo en del plass for å få det opp skikkelig). Trenger tips til Hel-sport telt til samme bruk, men mindre, finnes det noe godt alt? Skal kunne brukes hele året av en-to personer. Kan muligens få en god avtale på Helsport telt derfor er det det eneste alternativet. Siter
Anders_G Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Jeg har sikla på Storsylen x-trem 2+ en stund: http://www.helsport.no/storsylen-x-trem-2 Var på Jakt og fiskemessa på Elverum på fredag og fikk sett det oppslått og selvfølgelig ble det varmt anbefalt av selger. Jeg har ingen erfaringer med teltet selv, men andre helsport telt er jeg jo godt fornøyd med. Siter
tronn Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Reinsfjell 2 Storsylen X-trem 2+ Patagonia Sikkert gode telt alle sammen, eneste jeg har erfaring med er Patagonia. Et godt telt, men alt for lav takhøyde for min smak. Siter
whistler Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Stemmer for Reinsfjell. Masse plass til 1. Grei plass til 2. Enkelt å slå opp overalt. Siter
borgern Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Min første tanke er Storsylen Xtrem 2+. Solid kuppeltet egnet til helårsbruk. Skal du bruke det vinterstid i åpent lende så krever det litt av et telt. Men det blir jo ingen vektbesparelse i forhold til Kaitum 3 som du har, sparer litt "footprint" riktignok. Skal jeg tenke litt annerledes ville jeg jeg hatt Kaitum 3 som helårstelt og så heller satset på en mindre og lettere til 3 sesongs bruk når været ikke er for ille. Da kan det være en del vekt å spare i tillegg til plass. Da f.eks Reinsfjell Superlight. Siter
tereng Skrevet 10. august 2015 Forfatter Skrevet 10. august 2015 Forslaget om å tenke litt alternativt var ikke dumt. To pers på vintertur trenger jo fort den plassen Kaitum har. Har aldri sett Storsylen oppslått, hvordan er forteltet? Er det noe plass der? Siter
Tor Einar Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Støtter forslaget til Borgern. Jeg har selv Kaitum som helårstelt for litt tøffere forhold, Exped Polaris som ekstrem og Ringstind/Fjellheimen SL for lettere turer . Til vinterbruk er størrelsen på Kaitum3 et minimum for to personer og på snø er det ikke så vanskelig å finne teltplass. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.