Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eier et lite gårdsbruk i Nord-Gudbrandsdal, eldre men godt beboelig.

Her er lett tilgang til flotte jakt- og fiskemuligheter om sommeren og

fint skiterreng om vinteren. Alpinanlegg innen relativt kort kjøreavstand.

Da jeg også har hytte i samme området har jeg vurdert å leie ut våningshuset

på bruket. (Begrenser seg jo selv hvor mange hus man kan bebo samtidig!!)

Har ingen erfaring med utleie, er derfor takknemlig for gode råd og vink

slik at evt. utleie blir greiest mulig både for evt. leietaker og meg.

Hva fungerer best ut fra andres erfaring, åremål eller korttidsutleie? Priser?

Med vennlig hilsen revenka

Annonse
Skrevet

Først må ein ta stilling til om ein skal leiga ut til ein fast leigar, eller om ein skal starta med turisme. Kor hen i Nord-Gudbrandsdalen er dette (Dovre, Lesja)? Startar ein med turisme, bør ein kunna tilby både vekesleige og enkeltovernattingar. Dette kan de finna ut om med å kontakta Norsk Bygdeturisme og Gardsmat ( http://www.nbg-nett.no ), samt det lokale reiselivslaget ditt. Gardsturisme kan vera eit tips, om det er interessant. Veljer de åremål, bør de venda dykk til næringslivet, firma, m.m., om de har god plass. Det er mange ting å setja dykk inn i her. Praktiske løysingar og støtteordningar skal de kunna få informasjon om frå kommunen og landbruksavdelinga på fylkesplan. Avtal gjerne eitmøte med aktuelle instansar.

Dette er interessant, og det er verd å prøva ut og gripa fatt i dette. Forvent ikkje gull og grøne skogar, så er det lettare å halda fokus på det ein driv med.

Helsing Stuttjukken.

Skrevet

Hei, Stuttjukken.

Tusen takk for ditt svar. Du berører her muligheter jeg ikke har tenkt på.

Tror nok likevel at stedet ville passe best for en familie (eller fler) som kan leie det som feriested. Den aktuelle bygningen er bare ca. 60 kvm, har kjøkken, stue og 3 soverom med 6 sengeplasser, dusj og vaskerom. Det er dessuten fullt møblert.

Joda, det ligger i området du nevner. Kjent der?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.