Borkr Skrevet 9. august 2015 Skrevet 9. august 2015 Hei godtfolk! Jeg begynner på skole igjen onsdag, og er på utkikk etter en ny sekk. Denne må selvsagt ha eget rom/lomme for laptop (15.6"-17") og stort volum i hovedrommet. Jeg vil enten sykle eller ta buss til skole, muligens kjøre en sjelden gang, og trenger ekstra plass til treningsklær og treningsutstyr. Treningssenteret ligger rett ved siden av skolen, og jeg har lite lyst til å dra hjem for å bytte klær. I tillegg må den jo romme et utall tykke skolebøker Sekken vil mest sannsynlig også brukes til reise (håndbagasje eller lignende), men svært tvilsomt til fjellturer, da jeg allerede har en Osprey Kestrel 48 liter for turer som krever mindre oppakning. http://www.ospreyeurope.com/no_nb/view-by-series/hiking/kestrel-series/kestrel-48 Problemet med Kestrel-sekken er at den ikke har egen lomme til laptop. Så langt har jeg kommet frem til denne, Osprey Porter-46. http://www.outnorth.no/osprey/porter-46#Black Er rett og slett usikker på om den er stor nok til både treningstøy, treningsutstyr og laptop uten at sekken er for tettpakket med mulig skade på laptop. Kom gjerne med forslag på sekk >45 liter. Må på forhånd beklage om fjellforum ikke er riktige plass til å starte tråd om skolesekk. Men det er jo her alle ekspertene på ryggsekker holder til Siter
belowyn Skrevet 10. august 2015 Skrevet 10. august 2015 Jeg ville sterkt vurdert å kjørt en egen sekk/bag for treningsklær. Veldig kjedelig om fuktighet der ødelegger bøker eller elektronikk du har i sekken. Om du bare har ett hovedrom må du enten ordne bøker etc på toppen av treningsutstyret, eller ta det ut hver gang du skal ha noe annet. Det å ha f.eks en dufflebag til trening gjør det lettere om du skal trene eller gjøre noe annet uten å ta med skolesekken også. Siter
Borkr Skrevet 10. august 2015 Forfatter Skrevet 10. august 2015 Tar man buss er det ingen problem å ha med seg ryggsekk og bag, men kjedelig om man skal sykle. Fukt i seg selv bekymrer meg ikke, da er det bare å legge tøyet i plastposer. Poenget med sekken er å ha alt på ryggen. Må jeg ta ut et par skolebøker for å komme til treningstøyet eller utstyr som jeg har med, ingen problem.. Spiller vel ingen rolle om man står i klasserommet eller på høyfjellet Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.