Svein Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Ville bare dele det flotte lyset over Sunnmørsalpane nå i kveld med dere. Hadde meg en kort tur på Emblemsfjellet, gikk opp skiheistrassen og fikk tatt noen brukbare bilder i skumringen. Ble faktisk overrasket over at snøen opp på fjellet bare hadde ei syltynn skorpe. Så det bør være gode skiforhold i fjellet nå Om enn litt lite snø noen plasser... Jeg må vel navngi toppene på bildet Molladalstindane med Jønshorn og Randers topp er de mest iøynefallende til høyre. De skarpe toppene litt til venstre for midt i bildet er Langenestinden (høyest) og Høgenipa ytterst på utløperen mot Hjørundfjorden (som er mest dekket av skogen... dessverre). Til venstre for Molladalstindane stikker Sætretindane opp, jeg tror det må være Søre-. Den ruvende toppen til venstre, fremst, er Sylvkallen. Dalagubben er bakerst på ryggen til høyre for. Høyeste toppen helt til venstre er Skårasalen, populær vårskitur - forståelig nok. Hitfor Skårasalen, til venstre for Sylvkallen, er Holmshornet. Så er der litt småtopper innimellom også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Du var kjappere enn meg, men når du nøyer deg med ett, så har jeg 20-30 (It's not always quantity that matters...) Var på Leirvågfjellet med fri sikt innover Hjørundfjorden (jeg også). Pluss at jeg gikk bananas med zoom linse på vei fra Hareid til Sulesund før jeg gikk opp Leirvågfjellet. A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Ah, jeg føler for å legge ut et par samples jeg og. Det var en *bra* kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg tenkte faktisk på å gå på enten Leirvågfjellet eller Solevågsfjellet i dag jeg også, men endte opp på fjellet rett bak huset. Var der til det var mørkt, fikk også tatt noen Spjelkavik-Moa by night bilder. Det kom sigende noen skyer i området Runde-Godøya og ødela solnedgangsmotivet jeg hadde blinket ut Aaahhhh... det er nok Kolåstinden ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Det er faktisk i den sida av Kolåstinden noen kjørte ned på ski for noen år siden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Ser vi standardruta til Jønshornet her, Svein? Har ikke satt meg så godt inn i denne toppen enda. Og - er det skredfare forbundet med vinterbestigning? ps; er det Mohns Topp som stikker ut i høyre kant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Sånn omtrent, pila viser hvor man kommer opp fra Molladalen. Ser ut som Mohns topp ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Ulp.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Last sample... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Har du stitchet bildet ditt, Svein? De to lysene nede i høyre billedkant var ... mystisk like Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Ulp.... Hehe.. turen er enkel, spesielt fra Ramoskaret. Fra Molladalen er det litt mer utfordring, men ikke vanskelig der heller. Jeg har en bildeserie fra en tur 1.aug -04 liggende ute. Den gikk opp fra Ramoskaret og ned igjen Molladalen. Året før dro jeg med svoger fra det flate sørland på denne toppen, var noen oj'er - men det gikk bra Vi gikk da opp/ned Molladalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Har du stitchet bildet ditt, Svein? De to lysene nede i høyre billedkant var ... mystisk like Nei, det må være to like lamper Bildet er tatt i raw-format, 5 sek eksponering, f11, 50mm, beskjært i topp og bunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Skjønner ikke hva som er så smooth med de fjæresteinene der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Ulp.... Her er en bildeserie som viser de 2 rutene som Svein merket på bildet. Oppgang fra Barstadvik over Rametinden og retur ned Molladalen. Litt klyving er der, men ikke noe vanskelig tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 ...som viser de 2 rutene som Svein merket på bildet. . Takk for link. Informativt. Gleder meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ods Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 ps; er det Mohns Topp som stikker ut i høyre kant? Utrolig flotte bilder. Som Svein sier er det Mohns topp som stikker opp til høyre. Og til høyre for den igjen ser du faktisk toppen av Holtanna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Mens Arnt og Svein nøyer seg med å ta bilder av fjell, har jeg faktisk vært på fjellet. Kameraet var dessverre opptatt i dag, men de fleste kan nok tenke seg at det var en flott dag . Turen gikk til Skjortehornet via Vellesetra. Det var utrolig lite snø, og veien oppover var bar flere steder. Oppe på Vellesetra(400 moh.) var det ca. 30 cm. snø, men det var betraktelig mer over 600 meter. På mandag var det glimmrende føre ved Fjellsetra, men trolig var det gårsdagens vind som hadde tatt knekken på det . Det var hard vindpakket snø hele veien, og fra Vellesetra og nedover hadde det vært mildt. Det er bra at det endelig har blitt fint vær, men nå er det på tide med mere snø snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oyvindbr Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Disse bildene er jo til å bli sjuk av lengsel! Fantastisk lys over noen av landets mest eksklusive tinder Gleder meg til gjensyn med Sunnmøre i løpet av året... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Mens Arnt og Svein nøyer seg med å ta bilder av fjell, har jeg faktisk vært på fjellet. Kameraet var dessverre opptatt i dag, men de fleste kan nok tenke seg at det var en flott dag . Turen gikk til Skjortehornet via Vellesetra. Det er bra at det endelig har blitt fint vær, men nå er det på tide med mere snø snart. Jeg var på fjellet, 300moh Skulle gjerne vært høyere... Du var ikke tenkt det på Klovetinden? Kom noen snøfnugg nå i kveld når jeg kjørte gjennom Velledalen, men neppe nok til å utløse pudderalarmen Håper på nedbør i morgen og sol til søndag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Her er hele bildeserien; http://impact.ii.uib.no/arnt/Peaks/leirvaagfjellet.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
g-arnt Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Kolås ble bra på forsiden ... http://www.hordafjell.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 [ Du var ikke tenkt det på Klovetinden? Hadde føret vært bra skal du ikke se bort i fra at det hadde blitt en tur opp i mot Klovetinden. Den øverste delen er imidlertid klyving, og jeg tror ikke jeg hadde brutt meg på det aleine nå som det er mye snø og is på berget. Uansett måtte jeg hatt isøks og kanskje også stegjern for å komme opp den bratte siden til Klovetinden nå. Det var knallhardt. Klovetinden er en fantastisk skitur på våren, men da må det mer snø til nede på setra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Det var knallhardt. Er det skikkelig stegjernsføre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Er det skikkelig stegjernsføre.. Ja. Det vil jeg påstå. Det var litt løsere enkelte steder, men oppe på ryggen under Klovetinden var det beinhardt. Det var ingen problemer med å komme opp dit jeg var, men skulle jeg gått lengre strekninger over på 35-40 grader måtte jeg minst hatt isøks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.