Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Jeg liker å bruke joggesko, det er behagelig og fleksibelt. Sitte i "trappestilling" med gummi eller fjellstøvler syntes jeg blir veldig stivt, tillegg sovner beina mine fortere da. Også er det godt å vite at med joggesko, så kan jeg lett svømme om ting går galt :D

Så spørs det også hvor mye du sitter i kano, av og påstigning osv.

Jeg putter like gjerne på fjellsko, om jeg vet det blir mye bæring. Blir jeg mesteparten i kano så har jeg på joggesko.

Skrevet

Kommer veldig ann på hvordan du sitter i kanoen og hvor du padler.

I leikebåten sitter jeg med vristene flate mot bunnen og må ha lave sko som er myke i helen og uten spenner og snøring. Bæring er jo aldri et tema i leikebåt så da går det greit med myke såler. Det er typisk greit med enkle sko i neopren ol.

I elvekanoen bruker jeg stivere padlesko med skikkelig såle. Springing på langs elv for synfaring, baksing med båt og svømming i stryk er ikke så greit med myke såler. Jeg ser Five Yen Canyoneer og div Astral sko er populære. Styr unna Five Ten Water tens, de detter veldig fort frahverandre. Jeg foretrekker ganske stive sko så jeg får god støtte mot pedalene uten å å få vondt i tærne. Da padler jeg med tærne pekende rett nedover og vrista i ca nitti grader. Sånne sko blir fort kalde om du ikke har neoprensokker eller tørrdraktsokker inni.

I allyen padler jeg bare med de vanlige padleskoa mine siden det er det som ligger i kassa sammen med resten av utstyret. Sletne joggesko, sandaler ol funker fint sammen med ullsokker.

"En ekte kanopadler er alltid våt på beina" er et gammelt utrykk.

Skrevet

Bruker en Keen sandal som er noenlunde lik denne  - http://www.fjellsport.no/merker/h/keen/keen-newport-h2-midnight-navy-n.html - når jeg padler. Skal vi bære så har jeg med fottøy for det. Sandalen er fin for ombordstigning, samtidig har den beskyttet "tupp" slik at man ikke skader tær på steiner under vann eller lignende.

Jeg fryser ikke så lett, og har brukt sandalen på høsten i rimelig kaldt vann. Det er lagelig å ha tørre sko for bæring og vandring, samtidig som man har "padlesko" for selve padlingen. Du må nesten se hva slags behov du har

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.