Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp vært og sett ”Pingvinenes lange marsj”. Alle burde unne seg å se denne fantastiske beretning om livets mange merkverdige former og mysterier. Filmen er en kraftfull oppfordring til oss alle om å ta vare på den vidunderlige jord vi har fått i gave. Ikke minst burde den gi en tankevekker for de land og grupper som saboterer alle tiltak for å bevare miljøet på vår klode.

Annonse
Skrevet

Jeg håper filmen kommer til Fagernes, ellers så håper jeg vi kan se den i Oslo til helga. Har allerede hørt og lest om den lenge før det ble klart at den også ville komme til Norge, og etter at en venn av oss nå nettopp var stasjonslege på Troll i Dronning Maud Land i 3 måneder er jo interessen enda mer skjerpet :) (helt bortsett fra at jeg alltid har vært uhyre interssert i artiske strøk både i nord og sør og demes dyr og planter)... Så ja, denne MÅ jeg bare se, og ikke bare se men etter hvert også ha, dette er helt klart!

Skrevet

Pingvinenes marsj er fascinerende, ja. Helt utrolig hvilken nisje disse dyrene har funnet seg å overleve i. "Tøffe og modige" polfarere blekner i forhold...

Jeg så den med sønnen min på 8, og han lurte fælt på hvorfor "de ikke bare drar et sted det er litt varmere"? Det syns jeg i grunnen var et godt spørsmål...

Skrevet

:) Skal gjøre det. Jeg prøvde meg med noen darwinistiske betraktninger omkring rovdyr og slikt men det gikk litt over hodet på ham.

Det er gode filmskapere når man feller tårer over å se et egg sprekke av frost.

Skrevet

Det var en bra dokumentar. Selv syntes jeg det var nesten litt skrekkfilm over det hele, tenk å hatt det så jævlig som Keiserpigvinene. Jeg følte virkelig med dem der de sto oppreist hele vinteren for å passe egget og samtidig prøve å overleve. All respekt til disse dyrene. De må være de mest hardføre av alle dyr her på jorda (humor har de og)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.