Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

God research er viktig!! Lær om mine feil her:

Var til Turtagrø nå i helga (12-14.sep), med sikte på å bestige Storen via Andrews eller Hefteys renne. Dessverre ble det lite tid til "forarbeide" med tanke på vær og føreforhold, fordi jeg hadde hatt en tettpakket jobb-uke i Stockholm. Flyet landet på Gardermoen kl 15 fredag, og jeg dro direkte til Turtagrø med ferdigpakket bil.

Vel fremme på Turtagrø kl 2030, var veret helt elendig. Klatrefølget mitt hadde ventet 1,5 time i pøsregn allerede, og kunne fortelle at verutsiktene for lørdag ikke var særlig bra for vest-Jotunheimen (ver-Siri hadde meldt om regn på lørdag).

Vi trøstet oss derfor i teltet med litt jægermeister og annen forfriskende drikke. Men ved leggetid (kl 24) oppdaget vi til svært stor overraskelse at himmelen var helt stjerneklar. Jammen skifter det fort her borte....

Lørdag våknet vi til skyfri himmel (Siri tok altså feil), og satte av sted ca kl 07 i klar og herlig høstluft. 2,5 timer senere ankom vi breen, og her startet problemene. Det var bare såpeglatt blåis overalt, og vi innså at turen allerede var over før den egentlig hadde begynt. Vi hadde verken stegjern eller isøks i sekken, og måtte derfor snu. En av de største nedturene jeg har hatt, spesielt nå som det var så flott ver.

Slukøret gikk vi ned igjen til Turtagrø, og fant i stedet noen hamrer å leke oss på. Fremdeles var det ett lite håp om tur til Storen på søndag, selfølgelig med stegjern og isøks på sekkene. Men det håpet forsvant fort da vi våknet til pøsregn neste morgen. Etter en sen frokost satte jeg meg i bilen og kjørte de 5 tunge timene tilbake til Oslo. Og her sitter jeg ved PC'en uten eneste 2000 meter denne helga.....(takket være dårlig planlegging)

Vis rapporten i Turkartet

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.