marly Skrevet 27. juli 2015 Skrevet 27. juli 2015 Heia godtfolk! Jeg får besøk av en nederlandsk venninne som gjerne vil ut på tur første helga i ausgust! Vi har kun en helg te rådighet, og dessverre er jeg lite kjent med turmulighetene rundt byen. Tenker kanskje det er noen fine muligheter fra Oppdal f.eks? Jeg ser for meg en lang dagstur, opp en topp og hjem igjen, eller ha med telt og ha to dager. Jeg har ikke bil, så er avhengig av tog/buss som stopper nærme turområdet. Tenkte derfor å høre med dere som er litt bedre kjent i området om dere skulle ha noen fine forslag? Føler ikke akkurat at Bymarka og Storheia er den flotteste norske naturen å vise frem liksom.. Tusen takk for hjelp! Siter
Balle Skrevet 28. juli 2015 Skrevet 28. juli 2015 Hei. Hva med Ilfjellet i Rennebu? Ta buss til Garli i Midtre Gauldal, følg deretter veien til Nyhussetra. Teltplass f.eks ved vann 1062. Kjempefin utsikt fra toppen til Trondheim, Trollheimen, Gauldalsvidda, osv. 1 Siter
Imp Skrevet 28. juli 2015 Skrevet 28. juli 2015 Fra Lensvik i Orkanger kan du gå denne lia fra ende til annen, og flere fine teltplasser ved små vann. Friskt vann overalt, utsikt mot hav og innland. Bilder fra turrapport her: http://www.fjellforum.no/topic/27064-impens-turer/#entry265881 1 Siter
marly Skrevet 3. august 2015 Forfatter Skrevet 3. august 2015 Ah, dette kunne være noe! Kan man ta tog te Berkåk evt? Og er løypa opp grei og finne og merka? Takk for hjelp! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.