ozzi Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Noen som vet om det går an å kjøre fra toppen og ned den tydelige glenna på kartet? Er det mye sva her, og er skogen nedenfor tett? Siter
oddis Skrevet 12. februar 2006 Skrevet 12. februar 2006 Hei Ozzi Er ikke 100% sikker på hvilken glenne du mener, har ikke kartet her, men går ut i fra at det er vestsiden du har siktet deg inn på. I den glenna som er der er det ikke sva, bare litt løs ur. Etter Jamtesætra blir skogen veldig tett. Da jeg var i området i jula rente vi ned kraftgata vest for Berdalssætra, men denne blir jo på feil side av elva i forhold til dit du skal. Men tror at nedkjøringen fra Ormula er veldig bra, så litt skog nederst er bare utfordrende Siter
ozzi Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Skrevet 12. februar 2006 Jeg tenker egentlig mest på sørsiden, rett ned i Valldalen. Prøvde å legge ved et kartutsnitt her, men fikk det av en eller annen grunn ikke til. Siter
oddis Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Mandig! Der er det i alle fall sva på toppen og du får jo også her skogen som premie i bunnen. Siter
ods Skrevet 13. februar 2006 Skrevet 13. februar 2006 Jeg har bare vært på Ormula på sommerføre, men jeg konstaterte i all fall at det rett ned mot dalen (Valldal) er noen voldsomme sva. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at det der må være veldig utsatt for ras på vinterføre. Rett sydover ned mot setra er det som nevnt ovenfor, steinur som nok holder godt på snøen. Siter
ozzi Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Skrevet 13. februar 2006 Ok. Takk for tips. Det ante meg at det var sånn, og da dropper jeg det. Kan hende det går an å starte i vestsiden og dra over i sørsiden lenger ned. Men det kommer jo an på forholdene i glenna og i skogen nedenfor. Litt av en side det der . Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.