gentsa Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Hei. Jeg har fått to telt i gave og ønsker å selge det ene teltet og lurer på hva som vil være markedsprisen for et slikt telt? Teltet er Helsport Turtagrø Light 3 Camp. Teltet er ubrukt og i perfekt stand. På forhånd takk Siter
Ørretfiske25 Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Hei. Jeg har fått to telt i gave og ønsker å selge det ene teltet og lurer på hva som vil være markedsprisen for et slikt telt? Teltet er Helsport Turtagrø Light 3 Camp. Teltet er ubrukt og i perfekt stand. På forhånd takk Ca 2000kr 1 Siter
Ståle Sæther Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Siden billigste nypris i butikk er 2600,- er jeg enig i at ca 2000 er hva du kan forvente å få som privatperson med et "påstått ubrukt telt". En del luringer i markedet så folk er generelt villig til å betale litt mer i butikk. 1 Siter
Larsdx Skrevet 22. juli 2015 Skrevet 22. juli 2015 Jeg ville selv aldri kjøpt noe til så lite prisreduksjon privat, garanti forsvinner jo. Men bare å prøve å legge ut på Finn. Siter
Stig Erik Olsen Skrevet 22. juli 2015 Skrevet 22. juli 2015 Hvor for du det fra att garantien forsvinner? Siter
Larsdx Skrevet 22. juli 2015 Skrevet 22. juli 2015 Hvor for du det fra att garantien forsvinner? Garantien gjelder muligens, men såvidt jeg forstår gjelder reklamasjon for kjøper og selger. Altså, du kan reklamere til den du har kjøpt av, men ikke til den som opprinnelig solgte varen. Siter
Ekspedisjonsmann Skrevet 22. juli 2015 Skrevet 22. juli 2015 Garantien gjelder muligens, men såvidt jeg forstår gjelder reklamasjon for kjøper og selger. Altså, du kan reklamere til den du har kjøpt av, men ikke til den som opprinnelig solgte varen. Både garanti og reklamasjon følger varen i Norge. Siter
Bjørn J Skrevet 22. juli 2015 Skrevet 22. juli 2015 Både garanti og reklamasjon følger varen i Norge. Nja, så enkelt er det vel ikke. Garanti er noe produsenten kan velge å gi, men er ikke forpliktet til det. Hvis produsenten velger å gi garanti, må vilkårene være bedre enn de er i forbrukerkjøpsloven. Produsenten kan godt sette som vilkår at garantien kun gjelder den opprinnelige kjøperen. Hvis du kjøper en vare fra et firma har du reklamasjonsrett i følge forbrukerkjøpsloven. Men hvis du kjøper varen fra en privatperson gjelder andre rettigheter - akkurat som når et firma kjøper fra et annet firma. Siter
RoyN Skrevet 22. juli 2015 Skrevet 22. juli 2015 Tja, tar du med kvittering på den opprinnelig kjøpte varen når du reklamerer så er det vel ingen butikker som setter seg på bakbeina. De kan vanskelig vite hvem som kjøpte varen. En kjøpskvittering er også en bra sikkerhet for at det ikke er tjuvgods man kjøper når man kjøper brukt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.