Martin Lund Øien Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Hei.. Jeg og en kompis har lyst til å teste fjellet med en randonee - tur nå i slutten av juli! Er det noen her inne som vet om noen flotte topper med brukbare snøforhold nå!? Vennlig hilsen, Martin Øien Siter
Vagvær Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Jeg var på Store Smørstabbtind 11. juli, med litt skibæring (blant annet det siste bratte stykket). Vet ikke helt hvordan det er nå, men tror nok breene begynner å bli vel skumle å ferdes på uten tau. Du får ringe opp til Krossbu/Sognefjellshytta... Siter
RAS Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Da randonnée (fransk) betyr "å gå en tur", må svaret bli; Ja, stort sett alle fjelltopper har bra snøforhold for randonnée. Tenker du på "Ski de randonnée" eller skitouring, som vi vel kan kalde skitur her i landet, da er svaret også ja. Sognefjellet har fortsatt mye snø og muligheter, samme i Jostedalen i Sogn. Breer er breer og da må en selvsagt ha erfaring, slikt en kan vurdere om der må nyttes tau o.l. 1 Siter
Martin Lund Øien Skrevet 22. juli 2015 Forfatter Skrevet 22. juli 2015 Okei, takk for svar! Jeg skal passe på å omtale det i riktig i framtiden Har forholdsvis lite erfaring med breer så dersom jeg skal begi meg ut på noe sånt blir det nok med guide! Har noen nye bindinger og nye ski som jeg er litt ivrig etter å teste, så derfor hadde det vært morsomt med tur. Men, jeg kan fiske og jeg! Siter
kav Skrevet 22. juli 2015 Skrevet 22. juli 2015 Hvis du kun vil ha trygg nedoverkjøring så kan du jo prøve sommerskistedet Jondal, trygg bre og skitrekk. Siter
RAS Skrevet 22. juli 2015 Skrevet 22. juli 2015 Godt, så siger vi skiturer nu, kanskje alpinskiferdsel... Brefrie topper som er mulige nu: Vangsen i Jostedalen - ski fra bilen start 1000moh (Vanndalen bomveg 30 eller 40kr). Litt bratt... Sprongdalseggi Jostedalen 100m bæring, start 1200moh Vivakulen Jostedalen 50m bæring, start 1200moh (men ikke til toppen så kommer du inn på bre, sjå på kart) Om du har "toppturer i sogn" (slikt alle som driver med skiturer bør ), er nok alle 3 beskrevet - trur jeg... Siter
Martin Lund Øien Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Skrevet 27. juli 2015 Det skal vi nok sige! Det ser ut til å bli en tur til helgen, så jeg blir nok nødt til å ta noen telefoner før jeg eventuelt kjører nedover! Takk for svar Siter
Martin Lund Øien Skrevet 31. juli 2015 Forfatter Skrevet 31. juli 2015 Da blir det en tur på Vangsen i Jostedalen i morgen for å teste litt utstyr fram mot vinteren! Håper det stemmer at det fortsatt er snø, de sa nå det da jeg ringte nedover der Siter
RAS Skrevet 31. juli 2015 Skrevet 31. juli 2015 Ja er no det. Ta turen in til Styggevatnet (dammen lengst inne i dalen). Bra fin tur(e) inni der og. Siter
Martin Lund Øien Skrevet 3. august 2015 Forfatter Skrevet 3. august 2015 Flott tur opp på Vangsen! For de som vil lese om det, er det bilder og beskrivelse her http://inspirasjon.highpoint.no/highpoint-no/1113/ Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.