Gå til innhold
  • Bli medlem

Randonee - tur nå!


Martin Lund Øien

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg var på Store Smørstabbtind 11. juli, med litt skibæring (blant annet det siste bratte stykket). Vet ikke helt hvordan det er nå, men tror nok breene begynner å bli vel skumle å ferdes på uten tau. Du får ringe opp til Krossbu/Sognefjellshytta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da randonnée (fransk) betyr "å gå en tur", må svaret bli; Ja, stort sett alle fjelltopper har bra snøforhold for randonnée. :hyper:

 

Tenker du på "Ski de randonnée" eller skitouring, som vi vel kan kalde skitur her i landet, da er svaret også ja.
Sognefjellet har fortsatt mye snø og muligheter, samme i Jostedalen i Sogn. Breer er breer og da må en selvsagt ha erfaring, slikt en kan vurdere om der må nyttes tau o.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar!  Jeg skal passe på å omtale det i riktig i framtiden :) Har forholdsvis lite erfaring med breer så dersom jeg skal begi meg ut på noe sånt blir det nok med guide! :) Har noen nye bindinger og nye ski som jeg er litt ivrig etter å teste, så derfor hadde det vært morsomt med tur. Men, jeg kan fiske og jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt, så siger vi skiturer nu, kanskje alpinskiferdsel...
 

 

Brefrie topper som er mulige nu:

 

Vangsen i Jostedalen - ski fra bilen start 1000moh (Vanndalen bomveg 30 eller 40kr). Litt bratt...

 

Sprongdalseggi Jostedalen 100m bæring, start 1200moh

 

Vivakulen Jostedalen 50m bæring, start 1200moh  (men ikke til toppen så kommer du inn på bre, sjå på kart)

 

 

Om du har "toppturer i sogn" (slikt alle som driver med skiturer bør :P), er nok alle 3 beskrevet - trur jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.