Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Svært interessant lesning og flotte bilder.

Dei tre fuglane er i kronologisk rekkefølge lavskrike, gulerle og lappspove.

• Liker 2
Skrevet
  BJV skrev (På 16.7.2015 den 8.24):

Synes lappspoven er bekkasin, jeg...

• Liker 1
Skrevet
  BJV skrev (På 16.7.2015 den 8.24):

Takk. Skal prøve å huske det:) Skal få navnene inn på bloggen.

Skrevet
  BJV skrev (På 16.7.2015 den 8.52):

Nei, det er ein lappspove. Ho, sådan.

Har sjekka bilder, nå, og er sikker på at du tar feil. Lappspova er mer rødlig i fjærdrakta, og ikke så spettete på brystet...

• Liker 1
Skrevet
  famjsv skrev (På 16.7.2015 den 8.55):

Har sjekka bilder, nå, og er sikker på at du tar feil. Lappspova er mer rødlig i fjærdrakta, og ikke så spettete på brystet...

Edit: eg skreiv at det var ein hofugl, men det er ein hann. Det er ein sørleg liten stamme av lappspove som hekker i femundstraktene. Du finne den på hedmarkssida også. Eg er heilt sikker på at det er ein lappspove :-)

• Liker 2
Skrevet

Flott turrapport! 

Hehe, i juni fisket vi på mange av samme stedene som dere i Mugga, to 38 cm ørret ble resultatet. Kjekt å få vite at det var Lappspove vi så en av siste dagene. Tror dere fikk litt mer fisk enn vi  :D

Vi møtte endel folk og ingen av dem hadde fått fisk, så vi følte oss kjempeheldige som hadde fått to fine ørret, samt noen harr. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for en flott turrapport, høy standard som man forventer fra dere nå :)

Godt å se at jeg ikke er den eneste som drasser med meg Crocs på langtur, la merke til det på et av bildene hehe.

Deler forøvrig også ønsket om å lære meg å kjenne igjen flere fugler. Jo mer man klarer å kjenne igjen jo større blir opplevelsen av å se en spennende fugl tenker jeg, det er bare så synd jeg ikke klarer å kjenne igjen så mye :)

• Liker 1
Skrevet
  Frilufta skrev (På 16.7.2015 den 19.44):

Flott rapport! 

Dere burde nok besøkt hemmeligvann nr 3... :D

Jepp. Nesten litt dårlig samvittighet for å ikke tatt ture dit, får bli neste sommer. Takk for tips, det skal besøkes:)

Skrevet
  rune1974 skrev (På 17.7.2015 den 12.56):

Mange tak for en utrolig flot turrapport. 

Har besøgt jeres hjemmeside, og den kan kun anbefales :)

Hufsa skrev (På 17.7.2015 den 16.32):

Flott turrapport! 

Hehe, i juni fisket vi på mange av samme stedene som dere i Mugga, to 38 cm ørret ble resultatet. Kjekt å få vite at det var Lappspove vi så en av siste dagene. Tror dere fikk litt mer fisk enn vi  :D

Vi møtte endel folk og ingen av dem hadde fått fisk, så vi følte oss kjempeheldige som hadde fått to fine ørret, samt noen harr. 

rayun skrev (På 17.7.2015 den 22.57):

Nok en gang en knakande god rapport fra dere. Fine fortellende bilder. Takker så mye.

Tusen takk for det:)

Skrevet
  steingrd skrev (På 17.7.2015 den 18.48):

Takk for en flott turrapport, høy standard som man forventer fra dere nå :)

Godt å se at jeg ikke er den eneste som drasser med meg Crocs på langtur, la merke til det på et av bildene hehe.

Deler forøvrig også ønsket om å lære meg å kjenne igjen flere fugler. Jo mer man klarer å kjenne igjen jo større blir opplevelsen av å se en spennende fugl tenker jeg, det er bare så synd jeg ikke klarer å kjenne igjen så mye :)

Crocs er genialt og er ofte med på tur. Deilig å kunne ha på seg etter en lang dag med fjellsko, ikke minst er det praktisk når det blir elvekryssing:) Takk for at du leste om turen vår..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.