Gå til innhold
  • Bli medlem

Slalåmbriller for brillebruker


ahb

Anbefalte innlegg

Jeg kan ta på dagslinser hvis jeg må, men jeg ser ikke like godt som med briller, og de er litt ubehagelige å ha på. Derfor trenger jeg slalåmbriller til å gå på fjellet om vinteren.

De bør være mørke og må ta alt av uv-stråling.

Det hadde vært kjekt om det følger med en boks som gjør det mulig å pakke brillene i sekken uten at de knørver seg.

Dogging kan også bli et problem. Jeg har hørt dobbelt glass er bra å ha for å unngå dogg.

Jeg har lite penger.

Er det noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

etter forsøk med berre briller i regn og sludd i åre for ei god veke sidan bestemte eg meg for å kjøpe slalåmbriller... med kriterium billig foreslo butikkdama "Scott AcS" (trur det er det dei heiter), desse passer brillene mine godt inn i, både med og utan hjelm. i skishoppen på eit hotell i åre kosta dei 300SEK :)

har ikkje hatt spesielle problem med dogg, hverken i regn og plussgrader eller i nokre minus og opplett. men det kom dogg på brillene ein gong eller to kvar dag. det var uansett berre å tørke av og fortsetje :)

håper dette er til hjelp! om tanken er ski i fjellet, altså turar, så kan du jo og prøve sånne harry saker til å hekte på brillene som ein får på m.a bensinstasjonar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret! Jeg ser at xxl selger skibriller fra Scott, og de pleier jo være relativt gode på pris.

Her er en: http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____37991.aspx

Men jeg bor i Bergen og det å bestille slike uprøvd er vel kansje ikke noe lurt, med tanke på at de skal passe til hodet mitt også.

Hm ja ja, får se hva jeg gjør. Får vel luske litt rundt i butikkene her i byen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.