Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei turfolk! 

Siden det skal pisse ned i vinkel over Eikesdalen i nesten uke, har jeg måttet legge om turplanen til et sted med litt oppholdsvær og vurderer området Setesdalsheien/Hovden. Jeg er imidlertid ekstremt dårlig kjent der, og lurer derfor på om det finnes noen her på forumet som kunne gi tips til fine steder å legge ruten. Turen blir man-fre og skulle gjerne inneholde noen lekre fiskevann/elver med spretten ørrett og litt flott norsk natur. 

Noen som har vandret mye i disse områdene? 

På forhånd takk for alle innlegg! 

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Hei. Ser du ikke får så mange svar her. Jeg har erfaring med Setesdalsheiene, men ikke med fiske. Så vidt jeg vet er det gode muligheter for det i hele området.

En mulighet er å parkere bilen ved skisenteret på Hovden og gå T-sti inn mot Sloaros og Holmavasshytta. Det er et fint område å tusle rundt i. Mange vann og sikkert fisk, Dere kan også lete etter Bamsebu, som ble brukt av Vemork-sabotørene da de måtte overvintre etter sabotasjen (noen av dem). Den skal ligge rett ved nordbredden av Holmavatnet så vidt jeg vet.

Hvis dere trekker så langt sør som Brokke-Suleskarveien ligger det to hytter nære veien (Håhelleren og Øyuvsbu). Overnattende DNT-medlemmer kan så vidt jeg vet fiske fritt i vannet nedenfor. Det er også kanoer til utlån. Dette er også en fin start for en tur til Gaukhei litt lenger sør.

En fin rute er Brokke-Suleskarveien - Svartenut - Bossbu - Stavskar. Flott fjellterreng, mye småvann. 

Jeg vet ikke om dere helst vil telte, for da er det bare å kjøpe et kart og dra innover. Masse flott høyfjellsnatur i disse områdene. Lett tilgjengelig fra Brokke-Suleskarveien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.