Otto Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Hej. Hade tänkt meg en tur på ski på Blefjell nå til helgen. Vart är det best att utgå fra, har gått fra Nordstul (?) på sommaren men er den veien åpen nå? Har ni några andra bra alternativ på platser att ställa bilen fra seg og ge seg opp på fjellet fra? Tacksam for forslag.... Siter
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Ta ein tur på http://www.visitblefjell.no/ der finner du litt info. Siter
evenl Skrevet 8. februar 2006 Skrevet 8. februar 2006 Veien til Nordstul er åpen om vinteren (50 kr i bomavgift), og er et godt utgangspunkt for vinterturer på StoreBle. Det finnes selvfølgelig flere andre gode utgangspunkt. Jeg vil foruten Nordstul anbefale: Butjønn. Helt nord på Blefjell. Bomveg fra Juveli i Numedal. Dette er et det beste utgangspunkt for turer til Eriksbu, Aklinut, Blenut osv. Jeg har lagt ut flere turbeskrivelser fra Blefjell på min hjemmeside. Blant annet vinterturer fra Nordstul og nevnte Butjønn. Se link under. God tur! Siter
terje S Skrevet 10. februar 2006 Skrevet 10. februar 2006 Har muligens tenkt meg en tur på ble på søndag jeg å..(hvis leksene blir gjort ferdig på lørdag ) Nordstul er et fint utgangsbunkt for bletoppen, sigrisbu, turen over fjellet til eriksbu. Det går også an å kjøre til Buen, dette er et svært populært utgangspunkt. PS! bomen til Nordstul koster 55,- kr! Er kjedelig å mangle den siste 5'ern (det går an å betale med kort der også) God tur! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.