Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling fritidssko

Ørretfiske25

Anbefalte innlegg

Skal ha meg et par fritidssko, har daglig brukt Viking Anaconda, men etter litt over 1 år har sålen gått foran i kanten, dette synes jeg er alt for dårlig etter så kort tid....  har hatt denne typen: http://www.fjellsport.no/viking-anaconda-boa-iii-gtx-sort-solv.html?gclid=CIjkgPeCmMYCFUMGcwodLF0GYQ

Er synd da dette er en veldig god sko og gå i, både turer og fritid...

Ønsker gjerne noen anbefalinger fra dere, bør ikke være noe tyngre enn dem jeg har fra før.

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Merell Moab ventilator har jeg nylig fått, og de er deilige og luftige tursko med vibramsåle. De er rett i størrelse og finnes også i "mid" litt høyere skaft med eller uten goretex, men hva skal man med membran inni sommer/høst tursko når litt våt mark til fordel kjøler ned labbene. Skoene tørker vel fort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok ikke forvente at de varer lenger enn Viking-skoene med så myk gummi. Myk gummisåle gir godt grep på hardt underlag og er fint til klatring, men det slites svært fort dersom man går med det over lange avstander. Tursko bør som regel ha en forholdsvis hard gummi med grov såle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok ikke forvente at de varer lenger enn Viking-skoene med så myk gummi. Myk gummisåle gir godt grep på hardt underlag og er fint til klatring, men det slites svært fort dersom man går med det over lange avstander. Tursko bør som regel ha en forholdsvis hard gummi med grov såle.

Som sagt er dette en fritidssko, blir ikke brukt hardt. og den har Stealth gummi rundt tuppen der dem andre var skikkelig myke.

fikk dem for rett over 700kr, og kan ikke klage.

disse kommer til og holde mye lenger enn 1 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merell Moab ventilator har jeg nylig fått, og de er deilige og luftige tursko med vibramsåle. De er rett i størrelse og finnes også i "mid" litt høyere skaft med eller uten goretex, men hva skal man med membran inni sommer/høst tursko når litt våt mark til fordel kjøler ned labbene. Skoene tørker vel fort.

Jeg har også god erfaring med Merell.

For et par år siden var jeg på jakt etter Viking Anaconda Boa, men butikken jeg pleide å handle i hadde ikke denne skoen, men de anbefalte en Merell sko i stedet.

Det ble Merell og de skoene gir jeg aldri fra meg.

post-4220-0-14280700-1435409872_thumb.jp

Senere fikk jeg tak i Viking skoen på nettet, og hvilken skuffelse. Den passet ikke min fot. De var for smale, litt for stive etter min smak og så "kjippet" de litt bak på hælen uansett hvor mye jeg strammet dem.

post-4220-0-79826600-1435409861_thumb.jp

Vikingskoene er nesten ikke brukt, mens Merell skoene vel må sies å være ganske velbrukte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også god erfaring med Merell.

For et par år siden var jeg på jakt etter Viking Anaconda Boa, men butikken jeg pleide å handle i hadde ikke denne skoen, men de anbefalte en Merell sko i stedet.

Det ble Merell og de skoene gir jeg aldri fra meg.

attachicon.gifCIMG7574.JPG

Senere fikk jeg tak i Viking skoen på nettet, og hvilken skuffelse. Den passet ikke min fot. De var for smale, litt for stive etter min smak og så "kjippet" de litt bak på hælen uansett hvor mye jeg strammet dem.

attachicon.gifCIMG7573.JPG

Vikingskoene er nesten ikke brukt, mens Merell skoene vel må sies å være ganske velbrukte.

Har aldri vært borti Merell, men er sikkert en kjempe sko! skal prøve et par neste gang det er tid for sko kjøp :)

Jeg måtte legge i en gel innleggssåle, for å få skoen til og sitte skikkelig. synes dem var veldig gode og gå i, men kanten på sålen skuffa meg veldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.