Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatresko til flertaulengders ruter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til gode klatresko til flertaulengders ruter?  Som er gode og presise å klatre med og som samtidig er forholdsvis behaglig på foten.

Hva med en av disse: La Sportiva TC Pro eller La Sportiva Cliff 5

Annonse
Skrevet

Det er jo beina dine som avgjør det :-)

Den første er medium asymmetrisk og designet for storveggs klatring in mind, den andre er lite asymmetrisk, men kanskje mer allround, f.eks til smøring.  

Til bedre skoen passer din fot, til mere presise oppfattes skoa. Og til større, jo mer behagelig, men også mindre presise.

Skal du klatre mye riss vil den første nok være knall, mye sva er kanskje nr to litt mykere og kan legge mer såle mot fjellet.

Test og finn bland kjente merker og modeller noe som passer din fot.

Som moderat klatrer som ikke gidder å klatre inn nye sko typer, så kjører jeg på med samme modell på langturer, men en+  str større, så man kan ha tynne sokker eller mer komfort ut fra grad.

Jeg bruker Five Ten Anasazi, som passer min fot perfekt, lette å ta av og på. For heel-hooking er de kjipe (med mine bein), men på tau er det lite heel-hooking for min del.

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for tips!

Klinket til og kjøpte La Sportiva TC Pro. De kjennes veldig gode ut. Har klatret et par ganger med dem nå og de sitter perfekt. Regner med de former seg/vider seg ut litt, så de blir behagelig på langtur. God snøring gjør også at man kan justere litt på det.

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.