Gå til innhold
  • Bli medlem

Trollheimstur 1. februar - vårskiføre!


Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn

Sjå på bildet!

Du og du :?

Et fenomenalt vårskiføre, med riktig prepping i de 3 pluss grader (rødklister?) så hadde den glatte og myke skare båret en fjellfinn langt til fjells.

Men en illsint NV vind med absolutt kuling i kasta, piksnø, farlig våte myrer. alle rabber og mere til vårbare, og tynt snødekke, så måtte jeg nøye meg med lunsj med litt solgløtt her under ved Jølfjellet i Trollheimen !

Normalt skal en kun se hvite vidder herframover - men i dag var bekken oppbrutt med en distinkt vårsøg og Jølfjellet var ikke skifjell!

post-511-13347440989_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig påskeaktig fjellstemning!

Dette er en gammel klisjé av den typen jeg vanligvis styrer unna, men det er bemerkelsesverdig hvordan det ofte på fjellet, som jo er så gedigent og storslått, faktisk kan være de små detaljene som er viktige for en "helhetlig" turopplevelse. Du har tatt et bilde som viser noe så enkelt som hvordan vannet renner oppå snøen og noen svarte, forkrøplede bjørkebusker stikker gjenstridig opp av snøen her og der. I bakgrunnen skimtes noen nakne rabber på en høyde der vinden har tatt godt tak. Virkelig nydelig!!

Dette bildet tenner fjell-lengselen min vel så mye som et bilde med snødekte, kritthvite tinderekker, den ene etter den andre, mot knallblå himmel ville ha gjort.

Jaja! Nok om det.

Jeg vurderer en tur til Blåøret så snart været blir litt triveligere her oppe i Trøndelag. Hvordan er forholdene der nå etter alt mildværet? Vil du anbefale ski eller truger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.