PTN Skrevet 11. juni 2015 Skrevet 11. juni 2015 Heisann! Jeg og en kompis driver for tiden å utvikler en ny type kikkert. Vi har laget prototype, og det som gjenstår nå er å muliggjøre masseproduksjon. I den anledning lurer jeg på om det er noen her inne som vet om noen Europeiske kikkertprodusenter? De bør helst være europeiske grunnet felles regelverk innenfor EU, noe som gir vesentlig mindre risiko for oss Store eller små, alle forslag mottas med en stor takk! Siter
Tor Magne Skrevet 11. juni 2015 Skrevet 11. juni 2015 Snodig spørsmål. Interessen for kikkert er så stor at man utvikler en ny type, men trenger tips om europeiske merker................. Siter
Bjørn J Skrevet 11. juni 2015 Skrevet 11. juni 2015 Tja, de første jeg kommer på er Zeiss, Leica og Swarovski. Alle tre er i det øverste sjiktet hva gjelder kvalitet og pris. Det finnes garantert andre produsenter, spesielt i øst-Europa. Ta en titt hos kikkertspesialisten.no, der finner du en oversikt over produsenter. Siter
Philipp Skrevet 11. juni 2015 Skrevet 11. juni 2015 Zeiss, Leica, Svarovski, Steiner, Eschenbach, Bresser (sannsynligvis ikke europeisk produksjon)... Når man “utvikler en ny type kikkert” burde man nok kjenne sine konkurrenter… . Siter
PTN Skrevet 11. juni 2015 Forfatter Skrevet 11. juni 2015 Takk for alle svar. Vi har vært i kontakt med Zeiss, Canon og Schott Optics til nå, uten at hva vi vil oppnå lar seg gjøre med dem. Vårt produkt er ikke på noen måte sammenlignbart med det som defineres som en kikkert idag utenom selve rammen. Det er også denne vi trenger å finne produksjon til. Kan dessverre ikke fortelle så mye mer grunnet patenter og rettigheter. Lover å fortelle mer når jeg kan Siter
borgern Skrevet 11. juni 2015 Skrevet 11. juni 2015 Opticron i UK. Dog lages vel ikke alle modellene der. Siter
Barskekarsten Skrevet 11. juni 2015 Skrevet 11. juni 2015 Ingen grunn til å henge seg opp i kikkertprodusenter. Det er jo kun enkle mekansike komponeneter som alle kan lage. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.