Gal Krokfot Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Er det nokon som har padla Grimsa / Atna og har detaljert informasjon om kor det lønnar seg å gå i land for bæreetappar og sette ut att kano? Tips om fine leirplasser og sjåverdigheitar nedover langs elveløpet er også velkomne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barskekarsten Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Tore Nossum sin guide har noe info:http://www.deifrendelause.no/ https://onedrive.live.com/download?resid=311937eef3017d4e!11287&authkey=!ACe4w2sUB7zFGlM&ithint=file%2cpdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonymakkaroni Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Jeg starta ved Grimsbuhytta i fjor. Padla til Svartdalsbekken, og gikk over til Atna. En del ukurant padling der jeg traff på Atna og videre nedstrøms, så jeg bærte til nedafor fossene ved Spranget mener jeg å huske. Nydelige campemuligheter nær de fossene. Padla så ned til Gammelgården, og gikk over fjellet tilbake. Fine teltplasser langs Atna, første og fremst på nedre halvdel. Langs Grimse er det selvsagt mulighet, men må dele det med sauer, kyr og frittgående hester. Grimse er stedvis grunn, så turen bør ikke tas ved tørr sommervannføring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutis Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Har padlet Grimsa fra litt ovenfor Grimsdalshytta og ned til Grimsbu. Vi bar forbi juvet ved svingen ovenfor der Haverdalsåa kommer inn. Fra Svartdalsbekken og ned til og med Fallfossen er det en del bæring. For de fleste kan sikkert det å trille veien være like greit. Fallfossen kan være farlig og kommer brått på. Fra fossen og ned til veien var det en del stryk, men vi padlet alt, Ned mot sæteren vil nok mange foretrekke å bære et stykke avhengig av ferdigheter og vannstand. Så bar vi også noen hundre meter ved nedre fallfossen. Resten av strekket ned til Grimsbu var greit. Vannstanden var relativt lav. Et tips er å se på norgeibilder. da zoomer du inn og ser hvor det er hvitt vann. Atna er grei padling fra der den møter veien og ned til sjøen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullsokk Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Har padlet Grimsa fra litt ovenfor Grimsdalshytta og ned til Grimsbu. Vi bar forbi juvet ved svingen ovenfor der Haverdalsåa kommer inn. Fra Svartdalsbekken og ned til og med Fallfossen er det en del bæring. For de fleste kan sikkert det å trille veien være like greit. Fallfossen kan være farlig og kommer brått på. Fra fossen og ned til veien var det en del stryk, men vi padlet alt, Ned mot sæteren vil nok mange foretrekke å bære et stykke avhengig av ferdigheter og vannstand. Så bar vi også noen hundre meter ved nedre fallfossen. Resten av strekket ned til Grimsbu var greit. Vannstanden var relativt lav. Et tips er å se på norgeibilder. da zoomer du inn og ser hvor det er hvitt vann. Atna er grei padling fra der den møter veien og ned til sjøen. Padlet du med kano el packraft? Hvordan var strykene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullsokk Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Jeg starta ved Grimsbuhytta i fjor. Padla til Svartdalsbekken, og gikk over til Atna. En del ukurant padling der jeg traff på Atna og videre nedstrøms, så jeg bærte til nedafor fossene ved Spranget mener jeg å huske. Nydelige campemuligheter nær de fossene. Padla så ned til Gammelgården, og gikk over fjellet tilbake. Fine teltplasser langs Atna, første og fremst på nedre halvdel. Langs Grimse er det selvsagt mulighet, men må dele det med sauer, kyr og frittgående hester. Grimse er stedvis grunn, så turen bør ikke tas ved tørr sommervannføring. Grimsbuhytta? Mener du Grimsdalshytta? Hvordan var det å gå over til Atna? Brukte du Packraft? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutis Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Vi padla kano. Det meste av stryk i grimsa er grei skuring utenom de jeg nevnte ovenfor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullsokk Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Noen som vet hvor tidlig man kan starte i Grimsa? Er det med en gang Grimsa kommer ned til bilveien, eller først ved Grimsdalshytta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.