Gå til innhold
  • Bli medlem

Vasking av innertelt

ASI

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor "tøft" program man kjøre et innertelt på. Hadde noen speidere som kom tilbake fra NM med et innertelt som var sølt ned med flytende zyrtec (såvidt jeg forsto)  innvendig, og søle fra Jæren utvendig. En runde på ullprogrammet til Miele fjernet ikke engang søla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare håndvasket.

Først ville jeg fjernet det jeg klarte med klut og masse vann, deretter lagt det i bløt i balje med såpevann og latt det ligge noen timer, gni, klemme og kna det (gammeldags håndvask) innimellom, også skylle mange ganger til det bare kommer rent vann.

Ville også tatt ytterteltet når du var i gang. Utrolig hvor mye møkk som ligger igjen i vannet selv om teltet "ser" rent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis teltet har vert i myr så har jeg erfart at skikkelig svart myrjord kan sette flekker som det nesten ikke er mulig å få av.

Jeg har bare vasket et telt for hånd i badekaret, men det finnes forskjellige vaskemidler som skal løse opp biologiske flekker.

Jeg tror Vanish forbehandlingsspray er et sånn vaskemiddel.

Du kan prøve med et slikt vaskemiddel og se om det hjelper.

http://www.vanish.no/vanish-produkter/vanish-forbehandlingsspray/vanish-oxi-action-spray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.